Didaktika technických odborných předmětů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F16%3A00305192" target="_blank" >RIV/68407700:21630/16:00305192 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Didaktika technických odborných předmětů
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaná monografie je určena pedagogům středních a vysokých škol technického zaměření. Klade si za cíl povzbudit učitele odborných předmětů, kteří přemýšlejí o tom, jak ke zvyšování účinnosti výchovně vzdělávacího procesu ve všech jeho fázích přistupovat přirozeně, nápaditě a neotřele. Kolektiv autorů tří univerzit usiluje o prezentaci poznatků napříč obecnou didaktikou, oborovou didaktikou, pedagogikou a psychologií a pokouší se tak přistupovat např. k výkladu problematiky obsahu učiva, výukových cílů, výukových metod, organizačních forem a didaktických prostředků vzdělávání z různých úhlů pohledu. V textu je uveden výběr z poznatků, jež má současná věda k dispozici, včetně jejich praktických aplikací, nejsou ale předkládána závazná a neměnná schémata připravená pro dané konkrétní použití. Čtenáři je nabízena varieta cest, jak informace transformovat do konkrétních podmínek dané školy a studijního oboru. Autoři jsou si vědomi, že ani zdaleka nemohou pokrýt všechny didaktické problémy, proto je každá kapitola opatřena rozsáhlým seznamem literatury věnující se jednotlivým okruhům procesu vyučování a učení.
Název v anglickém jazyce
Teaching Methodology of Technical Subjects
Popis výsledku anglicky
This text aims to reach the community of technical secondary schools’ and technical universities’ teachers to help their students explore the world of technology. It also intends to encourage those technical teachers who reflect how to increase the efficiency of educational process in all its phases and how to use natural, imaginative and original way to do so. At the same time teachers are aware of the fact it is not possible to handle and improve educational process without theoretical and methodological educational background. Intention of the team of authors from three universities (Czech Technical University in Prague – Masaryk Institute of Advanced Studies, University of Chemistry and Technology Prague and Constantine the Philosopher University in Nitra) is to present core knowledge of general didactics (teaching methodology), specialist didactics, theory of education and psychology, to explain special issues on content of the curriculum, educational objectives, methods, forms and tools from different points of view. The text-book offers part of the relevant information, including its practical application which can be utilized at schools by everyone who might be interested. The information does not present binding and unchanged schemes ready for immediate use. Readers receive variety of options that may be transformed according to the conditions of every school and study programme. Our text cannot cover all didactic issues as this would exceed defined extent of this book. But at the end of every chapter there is a wide range of references enabling deeper insight into the problem area. This text aims to reach the community of technical secondary schools’ and technical universities’ teachers to help their students explore the world of technology.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-01-05991-3
Počet stran knihy
499
Název nakladatele
Česká technika - nakladatelství ČVUT, ČVUT v Praze
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—