Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Application of ICT at Contemporary Schools in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F16%3A00309171" target="_blank" >RIV/68407700:21630/16:00309171 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Application of ICT at Contemporary Schools in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    To prepare all the pupils and students for the wide-ranging use of electronics and computer technology both in the future employment and personal life is one of the basic goals of the contemporary school. The exigency of these issues arises from the continual development of the existing science disciplines (that already co-operate with the pedagogy traditionally) but also from the development of the newly emerging branches (for example cybernetics, ergonomics, cybernetic pedagogy, information theory, engineering pedagogy). A great attention is paid to the modernization of the materially technical basis at all types and levels of schools not only in the Czech Republic. The article is focused on selected issues that concern education for processing of information, proper use of information sources in teaching, on questions concerning computation of the education proces and on some technical information means, in the first place on use of computers in teaching at all types and levels of schools. The emphasis is primarily put on the need of an optimal balance between the use of information and communication technology on the one side and classical books (reading technology and perception of the printed text) on the other side.

  • Název v anglickém jazyce

    Application of ICT at Contemporary Schools in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    To prepare all the pupils and students for the wide-ranging use of electronics and computer technology both in the future employment and personal life is one of the basic goals of the contemporary school. The exigency of these issues arises from the continual development of the existing science disciplines (that already co-operate with the pedagogy traditionally) but also from the development of the newly emerging branches (for example cybernetics, ergonomics, cybernetic pedagogy, information theory, engineering pedagogy). A great attention is paid to the modernization of the materially technical basis at all types and levels of schools not only in the Czech Republic. The article is focused on selected issues that concern education for processing of information, proper use of information sources in teaching, on questions concerning computation of the education proces and on some technical information means, in the first place on use of computers in teaching at all types and levels of schools. The emphasis is primarily put on the need of an optimal balance between the use of information and communication technology on the one side and classical books (reading technology and perception of the printed text) on the other side.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Schola 2016 - PEDAGOGY AND DIDACTICS IN TECHNICAL EDUCATION

  • ISBN

    978-80-01-06112-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    75-78

  • Název nakladatele

    Vydavatelství ČVUT

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    MIAS, Kolejní 2637/2a 160 00 Prague 6

  • Datum konání akce

    6. 12. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku