Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Professional Technical Teacher Education at CTU in Prague

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F18%3A00318624" target="_blank" >RIV/68407700:21630/18:00318624 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/978-3-319-73204-6_86" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-319-73204-6_86</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-73204-6_86" target="_blank" >10.1007/978-3-319-73204-6_86</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Professional Technical Teacher Education at CTU in Prague

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Czech Technical University (CTU in Prague), Masaryk Institute of Advanced Studies (MIAS), Department of pedagogical and psychological studies, prepares students for the profession of technical teacher in the bachelor study programme Specialization in Pedagogy. Thus, the current state of knowledge of Educational Science is applied into specialized areas of technical disciplines. Actually, tech-nical knowledge is a prerequisite for the field of study Technical Teacher Educa-tion, and Vocational Teacher Education. A structure and the content of teacher preparation is systematically modernized due to development of humanities and technical sciences. This paper presents an overview of current activities of the Czech Technical University in Prague, three-year project (2014–2016) Readiness of Technically Educated Students for the Teacher Profession, Management and Motivation as a part of the TQM of under-graduate teacher preparation within the Fund of Educa-tional Policy of Ministry of Education. This indicates the specific of education in the Czech Republic. Technical teacher education is highly relevant from many perspectives nowadays.

  • Název v anglickém jazyce

    Professional Technical Teacher Education at CTU in Prague

  • Popis výsledku anglicky

    Czech Technical University (CTU in Prague), Masaryk Institute of Advanced Studies (MIAS), Department of pedagogical and psychological studies, prepares students for the profession of technical teacher in the bachelor study programme Specialization in Pedagogy. Thus, the current state of knowledge of Educational Science is applied into specialized areas of technical disciplines. Actually, tech-nical knowledge is a prerequisite for the field of study Technical Teacher Educa-tion, and Vocational Teacher Education. A structure and the content of teacher preparation is systematically modernized due to development of humanities and technical sciences. This paper presents an overview of current activities of the Czech Technical University in Prague, three-year project (2014–2016) Readiness of Technically Educated Students for the Teacher Profession, Management and Motivation as a part of the TQM of under-graduate teacher preparation within the Fund of Educa-tional Policy of Ministry of Education. This indicates the specific of education in the Czech Republic. Technical teacher education is highly relevant from many perspectives nowadays.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Teaching and Learning in a Digital World. Proceedings of the 20th International Conference on Interactive Collaborative Learning – Volume 2

  • ISBN

    978-3-319-73203-9

  • ISSN

    2194-5357

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    783-792

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Budapest

  • Datum konání akce

    27. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000546474900086