Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Influence of Public Intervention on Market Structure and Governance: Case Study of Tourism, the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F19%3A00341876" target="_blank" >RIV/68407700:21630/19:00341876 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Influence of Public Intervention on Market Structure and Governance: Case Study of Tourism, the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tourism market is characterized by a large number of small and medium-sized enterprises. One of the specifics of tourism services is their easy imitation, significant dependence quality of services to the human factor, demand is often determined by fashion trends and tourism industry is heavily influenced by political and security situation in the region. Changes in the tourism market are shown on the case of the Czech Republic when tourism industry has become supported by the EU Structural Funds in the period 2007 - 2013. Expected effects were increasing the attractiveness of the Czech Republic and the Czech regions as attractive tourist destination, improve services, particularly an increase in quality accommodation facilities and improve management system of tourism on the regional level. The aim of the paper is to show, using the tourism market as an example, whether financial support has led to the fulfillment of the basic programs' indicators, and whether it led to restructuring of the market and the creation of a healthy environment with emphasis on quality and new concept in tourism management on the regional level.

  • Název v anglickém jazyce

    The Influence of Public Intervention on Market Structure and Governance: Case Study of Tourism, the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Tourism market is characterized by a large number of small and medium-sized enterprises. One of the specifics of tourism services is their easy imitation, significant dependence quality of services to the human factor, demand is often determined by fashion trends and tourism industry is heavily influenced by political and security situation in the region. Changes in the tourism market are shown on the case of the Czech Republic when tourism industry has become supported by the EU Structural Funds in the period 2007 - 2013. Expected effects were increasing the attractiveness of the Czech Republic and the Czech regions as attractive tourist destination, improve services, particularly an increase in quality accommodation facilities and improve management system of tourism on the regional level. The aim of the paper is to show, using the tourism market as an example, whether financial support has led to the fulfillment of the basic programs' indicators, and whether it led to restructuring of the market and the creation of a healthy environment with emphasis on quality and new concept in tourism management on the regional level.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 33rd International Business Information Management Association Conference (IBIMA)

  • ISBN

    978-0-9998551-2-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    3681-3691

  • Název nakladatele

    IBIMA

  • Místo vydání

    Norristown

  • Místo konání akce

    Granada

  • Datum konání akce

    10. 4. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000503988805065