Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Spatial Perspective Guiding the Specialization in Local Tourism: Case Study Bogotá-Colombia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F22%3A00358592" target="_blank" >RIV/68407700:21630/22:00358592 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tourman.gr/rtthl.pdf" target="_blank" >https://www.tourman.gr/rtthl.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Spatial Perspective Guiding the Specialization in Local Tourism: Case Study Bogotá-Colombia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article aims at incorporating the spatial reference of a set of tourism spots and at proposing a zonal specialization of tourism activities intended to suit concrete historical and urban endowments present in the Bogotá City boroughs. The spatial analysis recognizes agents’ behavior encompassing human decisions, taking into account distances, social interaction and final spatial equilibria. The maps illustrate spatial positions of different agents and facilities the identification of optimal displacements in order to minimize the costs in terms of time and pollution. The visual methodology emphasizes the spatial specialization of different areas coherently with the local assets and the visitor’s preferences. The analysis focuses on the Bogota’s tourism cores. The methodology will render a spatial distribution of tourism inventory and the most suitable way to deepen any thematic specialization. The results might guide the tourism and territorial planning overlapping sustainably the tourism development, the urban physical expansion and the urban economic growth.The results might be incorporated into the public policy discussions. Furthermore, the findings can inspire specific strategies for planning the local growth of economic activities and the sustainable promotion of specific industries, respecting the urban environment and the idiosyncratic endowments of each borough.

  • Název v anglickém jazyce

    A Spatial Perspective Guiding the Specialization in Local Tourism: Case Study Bogotá-Colombia

  • Popis výsledku anglicky

    The article aims at incorporating the spatial reference of a set of tourism spots and at proposing a zonal specialization of tourism activities intended to suit concrete historical and urban endowments present in the Bogotá City boroughs. The spatial analysis recognizes agents’ behavior encompassing human decisions, taking into account distances, social interaction and final spatial equilibria. The maps illustrate spatial positions of different agents and facilities the identification of optimal displacements in order to minimize the costs in terms of time and pollution. The visual methodology emphasizes the spatial specialization of different areas coherently with the local assets and the visitor’s preferences. The analysis focuses on the Bogota’s tourism cores. The methodology will render a spatial distribution of tourism inventory and the most suitable way to deepen any thematic specialization. The results might guide the tourism and territorial planning overlapping sustainably the tourism development, the urban physical expansion and the urban economic growth.The results might be incorporated into the public policy discussions. Furthermore, the findings can inspire specific strategies for planning the local growth of economic activities and the sustainable promotion of specific industries, respecting the urban environment and the idiosyncratic endowments of each borough.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50901 - Other social sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Restarting Tourism, Travel & Hospitality

  • ISBN

    978-618-5630-05-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    28-38

  • Název nakladatele

    International Hellenic University

  • Místo vydání

    Nea Moudania

  • Místo konání akce

    online

  • Datum konání akce

    21. 5. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku