Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Impact of the COVID-19 Pandemic on the Mental Health and Professional Performance of Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F22%3A00360175" target="_blank" >RIV/68407700:21630/22:00360175 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.22492/issn.2758-0962.2022.3" target="_blank" >https://doi.org/10.22492/issn.2758-0962.2022.3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.22492/issn.2758-0962.2022.3" target="_blank" >10.22492/issn.2758-0962.2022.3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Impact of the COVID-19 Pandemic on the Mental Health and Professional Performance of Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The COVID-19 pandemic is associated with highly significant levels of psychological distress that, in many cases, would meet the threshold for clinical relevance of helping professions - occupations in the fields of psychology, psychiatry, counseling, medicine, nursing, social work, physical and occupational therapy, teaching, and education. Mitigating the hazardous effects of COVID-19 on mental health is a public health priority. The aim of our research was to analyze our experience with this topic and attitudes of teachers to the online teaching during the COVID-19 pandemic.

  • Název v anglickém jazyce

    The Impact of the COVID-19 Pandemic on the Mental Health and Professional Performance of Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The COVID-19 pandemic is associated with highly significant levels of psychological distress that, in many cases, would meet the threshold for clinical relevance of helping professions - occupations in the fields of psychology, psychiatry, counseling, medicine, nursing, social work, physical and occupational therapy, teaching, and education. Mitigating the hazardous effects of COVID-19 on mental health is a public health priority. The aim of our research was to analyze our experience with this topic and attitudes of teachers to the online teaching during the COVID-19 pandemic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The Paris Conference on Education: Official Conference Proceedings

  • ISBN

  • ISSN

    2758-0962

  • e-ISSN

    2758-0962

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    25-31

  • Název nakladatele

    The International Academic Forum

  • Místo vydání

    Nagoya, Aichi

  • Místo konání akce

    Paříž

  • Datum konání akce

    16. 6. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku