The Impact of the COVID-19 Pandemic on the Mental Health and Professional Performance of Teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F22%3A00360175" target="_blank" >RIV/68407700:21630/22:00360175 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.22492/issn.2758-0962.2022.3" target="_blank" >https://doi.org/10.22492/issn.2758-0962.2022.3</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.22492/issn.2758-0962.2022.3" target="_blank" >10.22492/issn.2758-0962.2022.3</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Impact of the COVID-19 Pandemic on the Mental Health and Professional Performance of Teachers
Popis výsledku v původním jazyce
The COVID-19 pandemic is associated with highly significant levels of psychological distress that, in many cases, would meet the threshold for clinical relevance of helping professions - occupations in the fields of psychology, psychiatry, counseling, medicine, nursing, social work, physical and occupational therapy, teaching, and education. Mitigating the hazardous effects of COVID-19 on mental health is a public health priority. The aim of our research was to analyze our experience with this topic and attitudes of teachers to the online teaching during the COVID-19 pandemic.
Název v anglickém jazyce
The Impact of the COVID-19 Pandemic on the Mental Health and Professional Performance of Teachers
Popis výsledku anglicky
The COVID-19 pandemic is associated with highly significant levels of psychological distress that, in many cases, would meet the threshold for clinical relevance of helping professions - occupations in the fields of psychology, psychiatry, counseling, medicine, nursing, social work, physical and occupational therapy, teaching, and education. Mitigating the hazardous effects of COVID-19 on mental health is a public health priority. The aim of our research was to analyze our experience with this topic and attitudes of teachers to the online teaching during the COVID-19 pandemic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The Paris Conference on Education: Official Conference Proceedings
ISBN
—
ISSN
2758-0962
e-ISSN
2758-0962
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
25-31
Název nakladatele
The International Academic Forum
Místo vydání
Nagoya, Aichi
Místo konání akce
Paříž
Datum konání akce
16. 6. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—