Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EXPERIENCE WITH SEVERAL QUALITATIVE EVALUATION METHODS IN EDUCATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F22%3A00362610" target="_blank" >RIV/68407700:21630/22:00362610 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.21125/iceri.2022.1171" target="_blank" >https://doi.org/10.21125/iceri.2022.1171</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2022.1171" target="_blank" >10.21125/iceri.2022.1171</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    EXPERIENCE WITH SEVERAL QUALITATIVE EVALUATION METHODS IN EDUCATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Educational projects and programs are expected to bring long term impacts for a target group. The results are usually not visible immediately after the education or training but rather need more time and effort to identify and assess the benefits of education and training in the long term. Various evaluation methods – both quantitative and qualitative - are used for finding results and impacts of educational trainings and programs. This paper brings an experience of the authors with using various qualitative methods in evaluating educational and training projects and programs realized mainly within the European Cohesion policy. The paper discusses suitability, usability and limitations of several qualitative evaluation methods like the Most Significant Change, Case Studies, Outcome Harvesting, and others. Main pros and cons of the qualitative methods are also mentioned. Our practical experience with the above mentioned methods can serve as a guide or recommendation for education providers in setting up a framework for evaluation of realized educational and training projects and programs.

  • Název v anglickém jazyce

    EXPERIENCE WITH SEVERAL QUALITATIVE EVALUATION METHODS IN EDUCATION

  • Popis výsledku anglicky

    Educational projects and programs are expected to bring long term impacts for a target group. The results are usually not visible immediately after the education or training but rather need more time and effort to identify and assess the benefits of education and training in the long term. Various evaluation methods – both quantitative and qualitative - are used for finding results and impacts of educational trainings and programs. This paper brings an experience of the authors with using various qualitative methods in evaluating educational and training projects and programs realized mainly within the European Cohesion policy. The paper discusses suitability, usability and limitations of several qualitative evaluation methods like the Most Significant Change, Case Studies, Outcome Harvesting, and others. Main pros and cons of the qualitative methods are also mentioned. Our practical experience with the above mentioned methods can serve as a guide or recommendation for education providers in setting up a framework for evaluation of realized educational and training projects and programs.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2022 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-45476-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    2340-1095

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    4859-4864

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Seville

  • Datum konání akce

    7. 11. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku