Service Design a vývoj digitálních služeb v agilním prostředí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F23%3A00367339" target="_blank" >RIV/68407700:21630/23:00367339 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://eshop.vsfs.cz/moderni-marketingove-trendy/" target="_blank" >https://eshop.vsfs.cz/moderni-marketingove-trendy/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Service Design a vývoj digitálních služeb v agilním prostředí
Popis výsledku v původním jazyce
Service design je v České republice velmi mladý, perspektivní a vyvíjející se obor, který navazuje na potřeby technologických lídrů velmi rychle a smysluplně zadávat inovace do vývoje a následně je nasazovat do produkce. Podobně jako při výrobě produktu složeného ze stovek nebo tisíců komponent, jsou digitální služby (DS) současnosti obdobné. Skládají se ze stovek nebo tisíců součástí. Na rozdíl od produktu však součástí služby často nejsou fyzické entity, ale jsou spíše kombinací procesů, dovedností lidí a materiálů, které musí být vhodně integrovány, aby vyústily v kvalitní službu. Při navrhování nové služby nebo redesignu stávající služby produktoví vlastníci a service designéři musí udělat rozhodnutí o každé složce vznikající služby. Service designér mnohdy neřeší jen službu samotnou, ale i její zapojení do celé logiky produktového portfolia podniku. Zabývá se front-office a back-office systémy a procesy. Nicméně ve svých teoretických principech Service design navazuje na inovační marketing, produktový management, agilní projektové řízení a Human Centered Design.
Název v anglickém jazyce
Service Design and development of digital services in an agile environment
Popis výsledku anglicky
Service design is a very young, promising and developing field in the Czech Republic, which follows the needs of technology leaders to quickly and meaningfully commission innovations into development and then deploy them into production. Digital Services (DS) today are similar to manufacturing a product made up of hundreds or thousands of components. They consist of hundreds or thousands of components. However, unlike a product, the components of a service are often not physical entities, but rather a combination of processes, people skills and materials that must be appropriately integrated to result in a quality service. When designing a new service or redesigning an existing service, product owners and service designers must make decisions about each component of the emerging service. The service designer often addresses not only the service itself, but also its integration into the overall logic of the enterprise product portfolio. It deals with front-office and back-office systems and processes. However, in its theoretical principles, Service Design is related to Innovation Marketing, Product Management, Agile Project Management and Human Centered Design.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Moderní marketingové trendy
ISBN
978-80-7408-253-5
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
124-132
Počet stran knihy
172
Název nakladatele
Vysoká škola finanční a správní, a.s.
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—