Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Řízení servomechanismu AMIRA DR300

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28110%2F05%3A63504127" target="_blank" >RIV/70883521:28110/05:63504127 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Řízení servomechanismu AMIRA DR300

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá návrhem řízení pro servomechanismus od firmy AMIRA. Systém DR300 je rychlostní servomechanismus, který tvoří dva identické motory s pevně spojenou hřídelí (neuvažujeme pružnost spojky), tachodynama pro měření otáček motoru a IRC senzor pro měření úhlu natočení hřídele. Zatímco první motor je používán jako generátor pro simulaci proměnného zatěžovacího momentu, druhý motor je řízen signálem s regulátoru. Součástí příspěvku je návrh řízení s využitím sítě lokálních model. Vytvoření sítě lokálních modelů spočívá vytvoření lokálních modelů pro celý pracovní rozsah systému. Nelineární proces je tedy aproximován skupinou lokálně platných modelů, které jsou extrapolovány pomocí aktivačních funkcí. Optimalizace parametrů modelu a aktivačních funkcí spočívá ve dvou krocích. Zatímco parametry aktivačních funkcí jsou získány pomocí algoritmu Johansena a Fosse, pro výpočet koeficientů lokálních modelů je využito metody nejmenších čtverců.

  • Název v anglickém jazyce

    Control of the DR300 servo

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution deals with the the design of control for the servomechanism from the AMIRA company. System DR300 is a speed servomechanism, which consists of two identical motors conected with a clutch, tachogenerator for speed measurement and an IRC senzor for angle measurement. While the first motor is used as a generator of load, the first motor can be controlled by the input signal. The problem of modelling nonlinear proceses using the Local Model Network is also discussed. The idea is based on developement of the local linear models for the whole operating range of the controlled process. The nonlinear plant is then approximated by a set of locally valid submodels, which are smoothly connected using the validity function. Optimization of parameters of the validity function and local models is divided into two steps. While centers and weights of validity functions are detemined through the Johansen and Foss's algorithm, the parameters of local models are obtained using the least-s

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0567" target="_blank" >1M0567: Centrum aplikované kybernetiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Automatizace, regulace a procesy

  • ISBN

    80-86534-08-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    63-66

  • Název nakladatele

    FCC Public s.r.o.

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    29. 11. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku