Termická analýza polyuretanů použitých jako akustická izolace v leteckém průmyslu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28110%2F08%3A63507304" target="_blank" >RIV/70883521:28110/08:63507304 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/70883521:28110/08:63507406
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Thermal Analysis of Polyurethanes Applied as Acoustic Insulation Inside Fuselage
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the problematic of noise and thermal stability of construction materials inside fuselage of one propeller aircraft (SportStar, Evektor). The aim of this work was to analyse thermal stability of the PUR based insulation materials onthe firewall of the aircraft engine space separation of the cabin, which are used as an effective sound damping materials. As a tool combination of non-contact temperature measurements performed inside the cabin (at defined regimes of the engine performance during the flight) and thermal degradation studies of the tested materials (evaluated by means of thermal analysis methods (TG, DTG) in the temperature range of 50 to 400°C) was used. It was found that self-exhausting type of PUR materials fulfils all requirements for this type of application.
Název v anglickém jazyce
Thermal Analysis of Polyurethanes Applied as Acoustic Insulation Inside Fuselage
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the problematic of noise and thermal stability of construction materials inside fuselage of one propeller aircraft (SportStar, Evektor). The aim of this work was to analyse thermal stability of the PUR based insulation materials onthe firewall of the aircraft engine space separation of the cabin, which are used as an effective sound damping materials. As a tool combination of non-contact temperature measurements performed inside the cabin (at defined regimes of the engine performance during the flight) and thermal degradation studies of the tested materials (evaluated by means of thermal analysis methods (TG, DTG) in the temperature range of 50 to 400°C) was used. It was found that self-exhausting type of PUR materials fulfils all requirements for this type of application.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
CF - Fyzikální chemie a teoretická chemie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Avionica
ISSN
1335-9479
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
16
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—