Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Powder injection moulding for automotive applications - An alternative to traditional processing routes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28110%2F09%3A00001061" target="_blank" >RIV/70883521:28110/09:00001061 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Powder injection moulding for automotive applications - An alternative to traditional processing routes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The automotive sector has become a major consumer of PIM parts in Europe. Metallic parts of high complexity are used in ignition locks, as gearbox components, in the steering, in engines, in sensors, car seats, turbochargers, convertible bonnet driving and locking mechanisms, etc.27 In Japan major automotive applications consist in steering systems components being produced in quantity of 400 000 parts/month28 (PIM technique is usually competitive to metallurgic processes starting with production of 50000 parts/year). PIM components for applications at the extreme low temperatures with the potential use in the hydrogen storage tank of the BMW Hydrogen 7 are currently developed in Austria29. At present demands on multiphase PIM materials are stringent.It is obvious that reliable simulations of the PIM process can only be performed when the material parameters are known with sufficient accuracy. Processing of PIM materials is clearly an interdisciplinary challenge, combining metallurgy

  • Název v anglickém jazyce

    Powder injection moulding for automotive applications - An alternative to traditional processing routes

  • Popis výsledku anglicky

    The automotive sector has become a major consumer of PIM parts in Europe. Metallic parts of high complexity are used in ignition locks, as gearbox components, in the steering, in engines, in sensors, car seats, turbochargers, convertible bonnet driving and locking mechanisms, etc.27 In Japan major automotive applications consist in steering systems components being produced in quantity of 400 000 parts/month28 (PIM technique is usually competitive to metallurgic processes starting with production of 50000 parts/year). PIM components for applications at the extreme low temperatures with the potential use in the hydrogen storage tank of the BMW Hydrogen 7 are currently developed in Austria29. At present demands on multiphase PIM materials are stringent.It is obvious that reliable simulations of the PIM process can only be performed when the material parameters are known with sufficient accuracy. Processing of PIM materials is clearly an interdisciplinary challenge, combining metallurgy

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JI - Kompositní materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA103%2F08%2F1307" target="_blank" >GA103/08/1307: Reologické modelování toků polymerních materiálů za vysokých tlaků</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Chemické listy

  • ISSN

    0009-2770

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    103

  • Číslo periodika v rámci svazku

    13

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    13-16

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus