Powder injection moulding for automotive applications - An alternative to traditional processing routes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28110%2F09%3A00001061" target="_blank" >RIV/70883521:28110/09:00001061 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Powder injection moulding for automotive applications - An alternative to traditional processing routes
Popis výsledku v původním jazyce
The automotive sector has become a major consumer of PIM parts in Europe. Metallic parts of high complexity are used in ignition locks, as gearbox components, in the steering, in engines, in sensors, car seats, turbochargers, convertible bonnet driving and locking mechanisms, etc.27 In Japan major automotive applications consist in steering systems components being produced in quantity of 400 000 parts/month28 (PIM technique is usually competitive to metallurgic processes starting with production of 50000 parts/year). PIM components for applications at the extreme low temperatures with the potential use in the hydrogen storage tank of the BMW Hydrogen 7 are currently developed in Austria29. At present demands on multiphase PIM materials are stringent.It is obvious that reliable simulations of the PIM process can only be performed when the material parameters are known with sufficient accuracy. Processing of PIM materials is clearly an interdisciplinary challenge, combining metallurgy
Název v anglickém jazyce
Powder injection moulding for automotive applications - An alternative to traditional processing routes
Popis výsledku anglicky
The automotive sector has become a major consumer of PIM parts in Europe. Metallic parts of high complexity are used in ignition locks, as gearbox components, in the steering, in engines, in sensors, car seats, turbochargers, convertible bonnet driving and locking mechanisms, etc.27 In Japan major automotive applications consist in steering systems components being produced in quantity of 400 000 parts/month28 (PIM technique is usually competitive to metallurgic processes starting with production of 50000 parts/year). PIM components for applications at the extreme low temperatures with the potential use in the hydrogen storage tank of the BMW Hydrogen 7 are currently developed in Austria29. At present demands on multiphase PIM materials are stringent.It is obvious that reliable simulations of the PIM process can only be performed when the material parameters are known with sufficient accuracy. Processing of PIM materials is clearly an interdisciplinary challenge, combining metallurgy
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JI - Kompositní materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA103%2F08%2F1307" target="_blank" >GA103/08/1307: Reologické modelování toků polymerních materiálů za vysokých tlaků</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Chemické listy
ISSN
0009-2770
e-ISSN
—
Svazek periodika
103
Číslo periodika v rámci svazku
13
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
13-16
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—