Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Acoustic Characteristics of Composite Structures Used in Train

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28110%2F20%3A63525304" target="_blank" >RIV/70883521:28110/20:63525304 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/70883521:28120/20:63525304

  • Výsledek na webu

    <a href="http://journalmt.com/artkey/mft-202003-0002_acoustic-characteristics-of-composite-structures-used-in-train.php" target="_blank" >http://journalmt.com/artkey/mft-202003-0002_acoustic-characteristics-of-composite-structures-used-in-train.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21062/mft.2020.043" target="_blank" >10.21062/mft.2020.043</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Acoustic Characteristics of Composite Structures Used in Train

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents a study focused on sandwich structures as well-known train construction materials that are composed of two thin and rigid face sheets and a thick, low-density core material. For trains, the wheel-rail interface is the main source of noise, and the wheel-rail roughness, especially in the presence of rail corrugation, is the main excitation source transmitted to the interior and area for passengers. The purpose of the study is to optimize the acoustic properties of a composite sandwich panel used for train floors and walls. Sound absorption coefficient (α), noise reduction coefficient (NRC) and Transmission loss (TL) evaluations have been implemented and experimentally validated on a typical sandwich material used for trains. The opportunity to use a different material can be concretely calculated and modified for critical frequency ranges. Sound transmission loss levels of the structural components as the floor and wall of the train body, which are required of producers and customers, were tested in acoustic laboratory and acoustic devices according to ASTM and ISO standards. It is demonstrated that, for honeycomb and cork sandwich panels, acoustic response is not sensitive to cell size. For foam core sandwich panels, it is observed that different compositions with thin layers are effective in the frequency range of 50 – 1000 Hz.

  • Název v anglickém jazyce

    Acoustic Characteristics of Composite Structures Used in Train

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a study focused on sandwich structures as well-known train construction materials that are composed of two thin and rigid face sheets and a thick, low-density core material. For trains, the wheel-rail interface is the main source of noise, and the wheel-rail roughness, especially in the presence of rail corrugation, is the main excitation source transmitted to the interior and area for passengers. The purpose of the study is to optimize the acoustic properties of a composite sandwich panel used for train floors and walls. Sound absorption coefficient (α), noise reduction coefficient (NRC) and Transmission loss (TL) evaluations have been implemented and experimentally validated on a typical sandwich material used for trains. The opportunity to use a different material can be concretely calculated and modified for critical frequency ranges. Sound transmission loss levels of the structural components as the floor and wall of the train body, which are required of producers and customers, were tested in acoustic laboratory and acoustic devices according to ASTM and ISO standards. It is demonstrated that, for honeycomb and cork sandwich panels, acoustic response is not sensitive to cell size. For foam core sandwich panels, it is observed that different compositions with thin layers are effective in the frequency range of 50 – 1000 Hz.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20501 - Materials engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Manufacturing Technology

  • ISSN

    1213-2489

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    335-341

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85090985016