Využití konkurenčního zpravodajství pro zvyšování konkurenceschopnosti podnikatelských klastrů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F07%3A63506331" target="_blank" >RIV/70883521:28120/07:63506331 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Using competitive Inteligence for Enhancing Competitivness in Business Clusters
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with problematic of business clusters and its support with information systems namely with using Competitive Intelligence (CI). CI is a method based on gathering relevant information and its analysis. CI helps companies to create and effectively managed clusters to get competitive advantage. The article points out the project solved by Czech Technical University in Prague and company TOVEK sponsored by Czech Academy of Science in programme called Information Society. In the article isalso describing methodology of using Topic Maps, that is necessary for effective implementing CI in a given business.
Název v anglickém jazyce
Using competitive Inteligence for Enhancing Competitivness in Business Clusters
Popis výsledku anglicky
This article deals with problematic of business clusters and its support with information systems namely with using Competitive Intelligence (CI). CI is a method based on gathering relevant information and its analysis. CI helps companies to create and effectively managed clusters to get competitive advantage. The article points out the project solved by Czech Technical University in Prague and company TOVEK sponsored by Czech Academy of Science in programme called Information Society. In the article isalso describing methodology of using Topic Maps, that is necessary for effective implementing CI in a given business.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
BOBCATSSS 2007 - Marketing of Information Services
ISBN
978-80-7308-166-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
322-331
Název nakladatele
Karlova Univerzita, Hochschule Konstanz,Hochschule Stuttgart
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—