Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How to manage the costs of service departments using Activity-Based Costing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F09%3A63508642" target="_blank" >RIV/70883521:28120/09:63508642 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How to manage the costs of service departments using Activity-Based Costing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes issues affecting the managing of service department costs and their accurate allocation to the principal departments of companies. Accurate service department cost allocation is considered the most important condition for precise product costing. The first part of paper contains a definition of service departments. This is followed by elementary costing techniques and a discussion on their usage for overhead and service costs. The activity-based costing method is considered the mostbeneficial for managing this group of costs. In addition, there is an explanation on delineating the structure of activities in ABC, as well as how to distinguish between primary and secondary activities. Afterwards, the allocation procedures within service departments are analyzed on the basis of case studies performed, plus the challenge represented by reciprocal outputs and the self-consumption of service departments? outputs is outlined. A number of allocation techniques are capable

  • Název v anglickém jazyce

    How to manage the costs of service departments using Activity-Based Costing

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes issues affecting the managing of service department costs and their accurate allocation to the principal departments of companies. Accurate service department cost allocation is considered the most important condition for precise product costing. The first part of paper contains a definition of service departments. This is followed by elementary costing techniques and a discussion on their usage for overhead and service costs. The activity-based costing method is considered the mostbeneficial for managing this group of costs. In addition, there is an explanation on delineating the structure of activities in ABC, as well as how to distinguish between primary and secondary activities. Afterwards, the allocation procedures within service departments are analyzed on the basis of case studies performed, plus the challenge represented by reciprocal outputs and the self-consumption of service departments? outputs is outlined. A number of allocation techniques are capable

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP402%2F07%2FP296" target="_blank" >GP402/07/P296: Metodika tvorby procesních systémů řízení nákladů a jejich vliv na výkonnost průmyslových firem</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Review of Business Research Papers

  • ISSN

    1832-9543

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    V.

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    AU - Austrálie

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus