Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Impact of Motivation on Farmers Decision Making on Technology Adoption with reference to Sri Lanka and the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F10%3A43865567" target="_blank" >RIV/70883521:28120/10:43865567 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Impact of Motivation on Farmers Decision Making on Technology Adoption with reference to Sri Lanka and the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Technology adoption by farmers is an important factor in agricultural development in both developing and developed countries that has not been achieved over the past years. Therefore, adoption studies are important to identify beliefs and motives that affect decision making. Motivation is the stimuli/drive that influences farmers' behavior in technology adoption. Self Determination Theory is used to identify different types of motivation. Theory of Planned Behavior provides a structure to identify farmers' behavioral intention with respect to attitudes, subjective norms and perceived behavioral control. The main problem of the study was "why do farmers behave differently in technology adoption decisions? A questionnaire survey was conducted to collectdata in the both countries. All questions were raised on five points Likert scale. Data analysis was done mainly from regression analysis using SPSS. According to the findings, it can be concluded that attitude is the main contributor to

  • Název v anglickém jazyce

    The Impact of Motivation on Farmers Decision Making on Technology Adoption with reference to Sri Lanka and the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Technology adoption by farmers is an important factor in agricultural development in both developing and developed countries that has not been achieved over the past years. Therefore, adoption studies are important to identify beliefs and motives that affect decision making. Motivation is the stimuli/drive that influences farmers' behavior in technology adoption. Self Determination Theory is used to identify different types of motivation. Theory of Planned Behavior provides a structure to identify farmers' behavioral intention with respect to attitudes, subjective norms and perceived behavioral control. The main problem of the study was "why do farmers behave differently in technology adoption decisions? A questionnaire survey was conducted to collectdata in the both countries. All questions were raised on five points Likert scale. Data analysis was done mainly from regression analysis using SPSS. According to the findings, it can be concluded that attitude is the main contributor to

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Knowledge Management and Innovation: A Business Competitive Edge Perspective

  • ISBN

    978-0-9821489-4-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    790-801

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association

  • Místo vydání

    Bonn

  • Místo konání akce

    Káhira

  • Datum konání akce

    6. 11. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000292277200083