Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Lokalizační faktory malého a středního podnikání v podmínkách ekonomiky ČR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F10%3A63509545" target="_blank" >RIV/70883521:28120/10:63509545 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Lokalizační faktory malého a středního podnikání v podmínkách ekonomiky ČR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Za první významný milník výzkumu problematiky lokalizace v teoretickém pojetí je možno označit vytvoření prvních lokalizačních teorií založených na předpokladech dokonalé konkurence, na které navazuje celá řada pozdějších lokalizačních teorií. Po zpochybnění předpokladů dokonalé konkurence byla modifikována také lokalizační teorie. Problematice dosažení určité úrovně monopolizace je věnován např. Hotellingův model. Z teoretického směru lokalizace služeb je třeba zmínit zejména klasickou teorii centrálních míst W. Christallera. Z francouzského prostředí vychází polarizační teorie, která má silné vazby na problematiku klastrů (je používána k jejich identifikaci). Specifický směr představují behaviorální a institucionální přístupy zpochybňují např. některé předpoklady racionálního chování jednotlivců a firem. Základem všech lokalizačních teorií je hledání faktorů lokalizace. Faktory lokalizace jsou specifické vlastnosti daných míst, které mají vliv na umístění socioekonomických aktivit. J

  • Název v anglickém jazyce

    Location Factors of Small and Medium Enterpreneurship under the Economic Condictions of the Čzech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The first location theories are based on assumptions of perfect competition (e.g. J. H. von Thünen, A. Weber). These theories build fundaments for other classic or modern theories of location decision-making process. Modification of location theory was realized after deconstruction of assumptions of perfect competition (e.g. Hotelling´s model, A. Lösch). The key point of the location service sector theory is the central places theory (W. Christaller). The influence of French background is important in pole development theory given base for interpretation of spatial dimension of modern spatial cluster this theory. The behavioural theory?s authors deconstructed the assumptions of rational behavior of consumers and firms. The realized empirical research in 284 small and medium firms (SME) is a base for classification of location decision making factors. The empirical research was aimed to verification of SME factors realized on local or regional supplier and customer's market in the Czech

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    E+M. Ekonomie a Management

  • ISSN

    1212-3609

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XIII.

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2/2010

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus