Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Profit distribution pattern between small and medium size vegetable farmers and intermediaries in Sri Lanka (with special reference to Kandy District)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F10%3A63509779" target="_blank" >RIV/70883521:28120/10:63509779 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Profit distribution pattern between small and medium size vegetable farmers and intermediaries in Sri Lanka (with special reference to Kandy District)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Farmers and consumers believe that middlemen of the vegetable marketing channels earn higher percentage of profit than vegetable famers. Since this study mainly investigated profit distribution pattern of vegetable farmers and middleman in Sri Lanka. Five selected vegetables and five most common vegetable marketing channels which are used were chosen to the study. Three hundred and eight farmers and middlemen have been employed for the study. The results of the study enabled to make a clear and generalized conclusion alleging that the profit distribution pattern pertaining to the vegetable marketing in Sri Lanka has uneven nature through which all intermediaries earn supper normal profit than vegetable farmers. Authorities have to pay attention eliminating the unfair situation faced by the farmers in yielding profit shares.

  • Název v anglickém jazyce

    Profit distribution pattern between small and medium size vegetable farmers and intermediaries in Sri Lanka (with special reference to Kandy District)

  • Popis výsledku anglicky

    Farmers and consumers believe that middlemen of the vegetable marketing channels earn higher percentage of profit than vegetable famers. Since this study mainly investigated profit distribution pattern of vegetable farmers and middleman in Sri Lanka. Five selected vegetables and five most common vegetable marketing channels which are used were chosen to the study. Three hundred and eight farmers and middlemen have been employed for the study. The results of the study enabled to make a clear and generalized conclusion alleging that the profit distribution pattern pertaining to the vegetable marketing in Sri Lanka has uneven nature through which all intermediaries earn supper normal profit than vegetable farmers. Authorities have to pay attention eliminating the unfair situation faced by the farmers in yielding profit shares.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The 15th IBIMA International Conference

  • ISBN

    978-0-9821489-4-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IBIMA

  • Místo vydání

    Cairo

  • Místo konání akce

    Cairo,Egypt

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku