Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Marketing as an Efficiency Tool for Health Care Institutions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F11%3A00001044" target="_blank" >RIV/70883521:28120/11:00001044 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Marketing as an Efficiency Tool for Health Care Institutions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The importance of marketing in health care is increasing within the context of planned restructuring of health services in the Czech Republic and privatization of hospitals. While it is possible to apply marketing axioms even to this sphere, it is necessary to consider several specific features. Standard rules of supply and demand are difficult to apply to the market of health services. The main reason is that supply is determined by the number of medical facilities in given area, specific structure ofthese facilities, number of physicians, the options of medical treatment which are dependent on the equipment available, possibilities to perform certain medical interventions, but also by the general approach of the state, health insurance companies andthe citizens towards health care. The aim of the paper is to present the results of research concerning the level of using marketing in health services within the Czech Republic and to determine essential areas of development of marketin

  • Název v anglickém jazyce

    Marketing as an Efficiency Tool for Health Care Institutions

  • Popis výsledku anglicky

    The importance of marketing in health care is increasing within the context of planned restructuring of health services in the Czech Republic and privatization of hospitals. While it is possible to apply marketing axioms even to this sphere, it is necessary to consider several specific features. Standard rules of supply and demand are difficult to apply to the market of health services. The main reason is that supply is determined by the number of medical facilities in given area, specific structure ofthese facilities, number of physicians, the options of medical treatment which are dependent on the equipment available, possibilities to perform certain medical interventions, but also by the general approach of the state, health insurance companies andthe citizens towards health care. The aim of the paper is to present the results of research concerning the level of using marketing in health services within the Czech Republic and to determine essential areas of development of marketin

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 5th International Scientific Conference Finance and the Performance of Firms in Science, Education and Practice

  • ISBN

    978-80-7454-020-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    447-457

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    28. 4. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku