Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Content analysis of print advertisements in magazines for women with little children

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F11%3A43867010" target="_blank" >RIV/70883521:28120/11:43867010 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Content analysis of print advertisements in magazines for women with little children

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the print advertisement in magazines aimed at women with little children. The object of the article is to find out what appeals, information content, message strategy, form of the message and realisation could be found in these particular magazines. Maminka and Family Star, two main Czech monthly magazines were put to analysis. They both deals with the problems of pregnancy, health and upbringing children from their birth to pupilage. The results were rated in one year span. Content analysis of the print adverts uses several tools and methods, e.g. the ones by Simon, Pollay, Resnik, Stern and by other experts.

  • Název v anglickém jazyce

    Content analysis of print advertisements in magazines for women with little children

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the print advertisement in magazines aimed at women with little children. The object of the article is to find out what appeals, information content, message strategy, form of the message and realisation could be found in these particular magazines. Maminka and Family Star, two main Czech monthly magazines were put to analysis. They both deals with the problems of pregnancy, health and upbringing children from their birth to pupilage. The results were rated in one year span. Content analysis of the print adverts uses several tools and methods, e.g. the ones by Simon, Pollay, Resnik, Stern and by other experts.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mezinárodní Baťova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky

  • ISBN

    978-80-7454-013-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1-11

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    12. 4. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku