Content analysis of print advertisements in magazines for women with little children
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F11%3A43867010" target="_blank" >RIV/70883521:28120/11:43867010 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Content analysis of print advertisements in magazines for women with little children
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the print advertisement in magazines aimed at women with little children. The object of the article is to find out what appeals, information content, message strategy, form of the message and realisation could be found in these particular magazines. Maminka and Family Star, two main Czech monthly magazines were put to analysis. They both deals with the problems of pregnancy, health and upbringing children from their birth to pupilage. The results were rated in one year span. Content analysis of the print adverts uses several tools and methods, e.g. the ones by Simon, Pollay, Resnik, Stern and by other experts.
Název v anglickém jazyce
Content analysis of print advertisements in magazines for women with little children
Popis výsledku anglicky
The article deals with the print advertisement in magazines aimed at women with little children. The object of the article is to find out what appeals, information content, message strategy, form of the message and realisation could be found in these particular magazines. Maminka and Family Star, two main Czech monthly magazines were put to analysis. They both deals with the problems of pregnancy, health and upbringing children from their birth to pupilage. The results were rated in one year span. Content analysis of the print adverts uses several tools and methods, e.g. the ones by Simon, Pollay, Resnik, Stern and by other experts.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mezinárodní Baťova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky
ISBN
978-80-7454-013-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
1-11
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
12. 4. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—