Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Conspicuous Consumption and the Visibility of Consumer Behavior: Special Reference to Low middle Income and Poor in Jaffna, Sri Lanka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43867940" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43867940 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Conspicuous Consumption and the Visibility of Consumer Behavior: Special Reference to Low middle Income and Poor in Jaffna, Sri Lanka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jaffna, Sri Lanka is experiencing major shifts in her socio-cultural structure during the last ten years, especially post war. With increased penetration of electronic media, affordable home entertainment systems, cinema, and the internet, consumers areopening up to the great outside world. The developed worlds are constantly creating reality for the consumers. This is not different in case of Jaffna. After having finished civil war, people in Jaffna are more enthusiastic to imitate others because of seeking social status and they Strive to show the impression that they are better off than before. The main objectives of the present study were to find out the significant determinants for conspicuous consumption and size of that between male and femaleand to what extend poor tend to display their conspicuous consumption in a society. The results bring to light the fact that income is main determinant of the amount to be allocated but sex and age have insignificant impact on the amount

  • Název v anglickém jazyce

    The Conspicuous Consumption and the Visibility of Consumer Behavior: Special Reference to Low middle Income and Poor in Jaffna, Sri Lanka

  • Popis výsledku anglicky

    Jaffna, Sri Lanka is experiencing major shifts in her socio-cultural structure during the last ten years, especially post war. With increased penetration of electronic media, affordable home entertainment systems, cinema, and the internet, consumers areopening up to the great outside world. The developed worlds are constantly creating reality for the consumers. This is not different in case of Jaffna. After having finished civil war, people in Jaffna are more enthusiastic to imitate others because of seeking social status and they Strive to show the impression that they are better off than before. The main objectives of the present study were to find out the significant determinants for conspicuous consumption and size of that between male and femaleand to what extend poor tend to display their conspicuous consumption in a society. The results bring to light the fact that income is main determinant of the amount to be allocated but sex and age have insignificant impact on the amount

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Conference on Economics marketing and Management ICEMM

  • ISBN

    978-981-07-1080-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    167-174

  • Název nakladatele

    Thomson Reuters ISI, EBSCO proceeding

  • Místo vydání

    Hong Kong

  • Místo konání akce

    Hong KOng

  • Datum konání akce

    5. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku