Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Business Strategies Against the Global Crisis: Impacts of the Global Crisis on Companies in Czech Automotive Industry During the Crisis Period 2007-2010

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43868781" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43868781 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Business Strategies Against the Global Crisis: Impacts of the Global Crisis on Companies in Czech Automotive Industry During the Crisis Period 2007-2010

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main aim of this contribution was to answer the questions connected with the issue of concern business strategy. Mainly with their influence on functioning of individual subsidiary companies in the interaction with macroeconomic surrounding not onlyduring the global cirsis. The investigation was based on the development of performance indicator values of subsidiary companies, concern as the whole and chosen macro indicators when looking for their reciprocal dependency in the period mainly connectedwith financial and economic crisis. In the contribution an elementary analysis of time line characteristics of chosen Key Performance Indicators (Result Indicators) was carried out mainly with the emphasis on profit and earning indicators. With the helpof regress and correlation analysis there was further researched the relationships among chosen indicators of company performance reciprocally with all companies, concern as the whole and chosen macro-indicator representing development o

  • Název v anglickém jazyce

    Business Strategies Against the Global Crisis: Impacts of the Global Crisis on Companies in Czech Automotive Industry During the Crisis Period 2007-2010

  • Popis výsledku anglicky

    The main aim of this contribution was to answer the questions connected with the issue of concern business strategy. Mainly with their influence on functioning of individual subsidiary companies in the interaction with macroeconomic surrounding not onlyduring the global cirsis. The investigation was based on the development of performance indicator values of subsidiary companies, concern as the whole and chosen macro indicators when looking for their reciprocal dependency in the period mainly connectedwith financial and economic crisis. In the contribution an elementary analysis of time line characteristics of chosen Key Performance Indicators (Result Indicators) was carried out mainly with the emphasis on profit and earning indicators. With the helpof regress and correlation analysis there was further researched the relationships among chosen indicators of company performance reciprocally with all companies, concern as the whole and chosen macro-indicator representing development o

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 19th IBIMA Conference on Inovation Vision 2020: stainable Growth, Entrepreneurship, and Economic Development

  • ISBN

    978-0-9821489-8-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    399-411

  • Název nakladatele

    IBIMA Publishing

  • Místo vydání

    Barcelona

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    12. 2. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku