INTERCOMPANY MARKETS AS A TOOL FOR HIGHER FIRM PERFORMANCE IN THE POST CRISIS PERIOD
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43868784" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43868784 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
INTERCOMPANY MARKETS AS A TOOL FOR HIGHER FIRM PERFORMANCE IN THE POST CRISIS PERIOD
Popis výsledku v původním jazyce
The global crisis (2007 ? 2010) has influenced the opinion not only on history, the present but also on the future of the world economics. Having finished, theoretical and practical view on functioning of individual parts and the whole system will be devoted to finding classical and innovative approach. Owing to the crisis and post crisis period general standards, principles and scales of company functioning have to be actualized in todayś globalized economics. In its introduction and the first part thearticle distinguishes the microstructure of market economy as an introduction and inspiration for the idea of intercompany markets, its dynamic finding of balance and its manners of tamper as well as the article discribes the global crisis ifluence on companies and firms. In its second part the article introduces and suggests an implementation of intercompany market attitude to the firm practice for improving and further existence in a phase of post crisis period and economic turbulent
Název v anglickém jazyce
INTERCOMPANY MARKETS AS A TOOL FOR HIGHER FIRM PERFORMANCE IN THE POST CRISIS PERIOD
Popis výsledku anglicky
The global crisis (2007 ? 2010) has influenced the opinion not only on history, the present but also on the future of the world economics. Having finished, theoretical and practical view on functioning of individual parts and the whole system will be devoted to finding classical and innovative approach. Owing to the crisis and post crisis period general standards, principles and scales of company functioning have to be actualized in todayś globalized economics. In its introduction and the first part thearticle distinguishes the microstructure of market economy as an introduction and inspiration for the idea of intercompany markets, its dynamic finding of balance and its manners of tamper as well as the article discribes the global crisis ifluence on companies and firms. In its second part the article introduces and suggests an implementation of intercompany market attitude to the firm practice for improving and further existence in a phase of post crisis period and economic turbulent
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků 8. ročníku Mezinárodní Baťovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky DOKBAT 2012
ISBN
978-80-7454-138-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1-10
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
19. 4. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—