Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití metod jazykovědy při výzkumu rodinného podnikání v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F13%3A43869147" target="_blank" >RIV/70883521:28120/13:43869147 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11210/13:10195193

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití metod jazykovědy při výzkumu rodinného podnikání v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Rodinné podniky se v ekonomice vyskytují v nejrůznějších podobách, velikostech a působí ve všech odvětvích hospodářství. Cílem tohoto výzkumu bylo podívat se na rodinné podnikání jako na socioekonomický fenomén a ukázat, že díky přirozenému vývoji českétržní ekonomiky po roce 1989 získává v České republice na síle a významu. Výzkum se soustředil na zmapování a rozšíření terminologie spojené s rodinným podnikáním v publicistice reprezentované konkrétním českým periodikem v průběhu posledního desetiletí.Přes některé omezení výzkumu a metod jazykovědy se při podrobném zkoumání výskytů základních pojmů: rodinný podnik a rodinná firma podařilo ukázat zvýšený zájem o téma rodinného podnikání.

  • Název v anglickém jazyce

    Application of Linguistic Research Methods in Family Business in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    In every economy, family businesses occurs in various forms, sizes and operate in all sectors. The aim of this research was to look at the family business as a socio-economic phenomenon and show that, due to the natural development of Czech economy after1989, family business in the Czech Republic increased in strength and importance. The research is focused on mapping and extending terminology associated with family business that is present in Czech journalism, represented by a particular periodical journal. Despite some limitations of the research and linguistics methods, the detailed examination is based on key phrases: family business and family firm. Through those, the increased interest in family business was shown.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP406%2F10%2F0434" target="_blank" >GAP406/10/0434: Syntaktická anotace českých korpusů</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mezinárodní vědecká konference Hradecké ekonomické dny 2013 Ekonomický rozvoj a management regionů

  • ISBN

    978-80-7435-249-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    213-224

  • Název nakladatele

    Nakladetelství Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    19. 2. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku