Komparace rozvinutých a transformujících se ekonomik z pohledu kreativní ekonomie za přispění nového kreativního indexu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F13%3A43870747" target="_blank" >RIV/70883521:28120/13:43870747 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Komparace rozvinutých a transformujících se ekonomik z pohledu kreativní ekonomie za přispění nového kreativního indexu
Popis výsledku v původním jazyce
Tato práce prezentuje nové paradigma kreativní ekonomie, které do dnešní doby nedostalo jednoznačné teoretické vymezení. Z tohoto důvodu práce v úvodu předkládá své vlastní pojetí kreativní ekonomiky, prezentující kreativní ekonomii jako další krok v růstové teorii, kterou na základě nových společenských změn obohacuje o společensko-kulturní a urbanistický aspekt. Následně práce zkoumá, s využitím Nového kreativního indexu, vliv kreativity na rozvoj regionů v transformujících se ekonomikách (Slovensko)v porovnání s rozvinutými zeměmi (Německo). Ve výsledku je prokázáno, že kreativita není nosným bodem tzv. catch-up efektu a transformující ekonomiky by měly raději vycházet z absolutních čísel, nadále využívat komparativní výhody a vytvářet instituce, které budou podporovat jejich hospodářský úspěch postavený na masové produkci a kopírování efektivních inovací z rozvinutých zemí.
Název v anglickém jazyce
Comparison of Developed and Transformation Economy Systems from the Perspective of Creative Economics with the Contribution of New Creative Index
Popis výsledku anglicky
This paper presents a new paradigm of creative economics which did not get clear theoretical definition yet. For this reason the work gives its own concept of creative economics presenting creative economics as a next step in the growth theory that is onthe basis of new social changes enriched by socio-cultural and urban aspect. Subsequently, the paper analyses with the contribution of new creative index influence of creativity on development of regions in transformation economies (Slovakia) in comparison with developed countries (Germany). At the end there is proof of the fact that creativity is not the foothold of so called catch-up effect and the emerging economies had better infer from absolute figures, consequently use the comparative advantagesand create the situations that will support their economic success based on mass production and copying of effective innovations from developed countries.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientia et Societas
ISSN
1801-7118
e-ISSN
—
Svazek periodika
IX
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
99-111
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—