Measuring of clustered companies´performance
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43871412" target="_blank" >RIV/70883521:28120/14:43871412 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Measuring of clustered companies´performance
Popis výsledku v původním jazyce
The importance of clusters and the grouping of companies within it are still growing. This paper reviews recent research has focused on measuring the impact of clusters, especially on clustered companies´ performance. Companies as cluster members can achieve higher performance and gain competitive advantage over their competitors which do not join a cluster. This article contributes to the literatures on economic geography by investigating the effects of clusters on company?s performance. Its main aim is to identify actual approaches to measure the performance of companies, using a variety of criteria. Currently, the concept of shareholder value management is becoming increasingly topical, likewise the value approach based on the principle of maximizing the market value of the company
Název v anglickém jazyce
Measuring of clustered companies´performance
Popis výsledku anglicky
The importance of clusters and the grouping of companies within it are still growing. This paper reviews recent research has focused on measuring the impact of clusters, especially on clustered companies´ performance. Companies as cluster members can achieve higher performance and gain competitive advantage over their competitors which do not join a cluster. This article contributes to the literatures on economic geography by investigating the effects of clusters on company?s performance. Its main aim is to identify actual approaches to measure the performance of companies, using a variety of criteria. Currently, the concept of shareholder value management is becoming increasingly topical, likewise the value approach based on the principle of maximizing the market value of the company
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Drive your Knowledge be a Scientist
ISBN
978-80-7454-339-5
ISSN
1337-0510
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
1-12
Název nakladatele
Fakulta managementu a ekonomiky, UTB ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
24. 4. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—