Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Can business-to-Consumer electronic commerce be a game-changer in Anglophone West African countries? Insights from secondary data and consumers' perspectives

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43871564" target="_blank" >RIV/70883521:28120/14:43871564 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.idosi.org/wasj/wasj30%2811%2914/10.pdf" target="_blank" >http://www.idosi.org/wasj/wasj30%2811%2914/10.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Can business-to-Consumer electronic commerce be a game-changer in Anglophone West African countries? Insights from secondary data and consumers' perspectives

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Business-to-Consumer electronic commerce (B2C eCommerce) is transforming business all over the world and significantly increasing the GDPs of several economies. The upsurge of B2C eCommerce in developing countries has been rather slow. Sub-Saharan African economies have been hugely affected by the slow pace of B2C eCommerce adoption. Countries in the Anglophone block of West Africa have their first share of obstacles narrowing their full uptake of B2C eCommerce. This paper (1) reviews the basic featuresof electronic requirements found in Anglophone West African countries that affect the development of B2C eCommerce, (2) assesses some aspects of how B2C eCommerce could lead to free trade activities and (3) proffers areas of concentration to promote B2CeCommerce activities in the sub-region. The paper carefully analyses secondary data on Anglophone West African countries and primary data collected from citizens of the two influential Anglophone countries, Ghana and Nigeria.

  • Název v anglickém jazyce

    Can business-to-Consumer electronic commerce be a game-changer in Anglophone West African countries? Insights from secondary data and consumers' perspectives

  • Popis výsledku anglicky

    Business-to-Consumer electronic commerce (B2C eCommerce) is transforming business all over the world and significantly increasing the GDPs of several economies. The upsurge of B2C eCommerce in developing countries has been rather slow. Sub-Saharan African economies have been hugely affected by the slow pace of B2C eCommerce adoption. Countries in the Anglophone block of West Africa have their first share of obstacles narrowing their full uptake of B2C eCommerce. This paper (1) reviews the basic featuresof electronic requirements found in Anglophone West African countries that affect the development of B2C eCommerce, (2) assesses some aspects of how B2C eCommerce could lead to free trade activities and (3) proffers areas of concentration to promote B2CeCommerce activities in the sub-region. The paper carefully analyses secondary data on Anglophone West African countries and primary data collected from citizens of the two influential Anglophone countries, Ghana and Nigeria.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    World Applied Sciences Journal

  • ISSN

    1991-6426

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    30

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    AE - Spojené arabské emiráty

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1515-1525

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus