Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perception of Small and Medium Entrepreneurship in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43871884" target="_blank" >RIV/70883521:28120/14:43871884 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.cjournal.cz/files/179.pdf" target="_blank" >http://www.cjournal.cz/files/179.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/joc.2014.04.03" target="_blank" >10.7441/joc.2014.04.03</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Perception of Small and Medium Entrepreneurship in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with small and medium enterprises in relation to the attitudes perceived by business owners in their immediate neighbourhood, society, in relation to banks and the government. The key question is the difference between entrepreneurs whostarted their businesses voluntarily and those who entered the business out of necessity. The majority of governmental policies, including Czech policies, focus more on the questions of financial support, however the support of entrepreneurs can be broader and may include the efforts to influence perception of an individual and the society so that they have a more positive attitude towards entrepreneurial activities. The attitudes in the Czech Republic are so far rather negative and such a change may bepositively reflected in the level of the entrepreneurial activity which strongly affects economic development.

  • Název v anglickém jazyce

    Perception of Small and Medium Entrepreneurship in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with small and medium enterprises in relation to the attitudes perceived by business owners in their immediate neighbourhood, society, in relation to banks and the government. The key question is the difference between entrepreneurs whostarted their businesses voluntarily and those who entered the business out of necessity. The majority of governmental policies, including Czech policies, focus more on the questions of financial support, however the support of entrepreneurs can be broader and may include the efforts to influence perception of an individual and the society so that they have a more positive attitude towards entrepreneurial activities. The attitudes in the Czech Republic are so far rather negative and such a change may bepositively reflected in the level of the entrepreneurial activity which strongly affects economic development.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0147" target="_blank" >EE2.3.20.0147: Rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu měření a řízení výkonnosti podniků, klastrů a regionů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Competitiveness

  • ISSN

    1804-171X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    41-49

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus