Perception of Small and Medium Entrepreneurship in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43871884" target="_blank" >RIV/70883521:28120/14:43871884 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.cjournal.cz/files/179.pdf" target="_blank" >http://www.cjournal.cz/files/179.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/joc.2014.04.03" target="_blank" >10.7441/joc.2014.04.03</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Perception of Small and Medium Entrepreneurship in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with small and medium enterprises in relation to the attitudes perceived by business owners in their immediate neighbourhood, society, in relation to banks and the government. The key question is the difference between entrepreneurs whostarted their businesses voluntarily and those who entered the business out of necessity. The majority of governmental policies, including Czech policies, focus more on the questions of financial support, however the support of entrepreneurs can be broader and may include the efforts to influence perception of an individual and the society so that they have a more positive attitude towards entrepreneurial activities. The attitudes in the Czech Republic are so far rather negative and such a change may bepositively reflected in the level of the entrepreneurial activity which strongly affects economic development.
Název v anglickém jazyce
Perception of Small and Medium Entrepreneurship in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
This paper deals with small and medium enterprises in relation to the attitudes perceived by business owners in their immediate neighbourhood, society, in relation to banks and the government. The key question is the difference between entrepreneurs whostarted their businesses voluntarily and those who entered the business out of necessity. The majority of governmental policies, including Czech policies, focus more on the questions of financial support, however the support of entrepreneurs can be broader and may include the efforts to influence perception of an individual and the society so that they have a more positive attitude towards entrepreneurial activities. The attitudes in the Czech Republic are so far rather negative and such a change may bepositively reflected in the level of the entrepreneurial activity which strongly affects economic development.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0147" target="_blank" >EE2.3.20.0147: Rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu měření a řízení výkonnosti podniků, klastrů a regionů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Competitiveness
ISSN
1804-171X
e-ISSN
—
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
41-49
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—