Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kreativní klastry v zemích střední Evropy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43871979" target="_blank" >RIV/70883521:28120/14:43871979 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kreativní klastry v zemích střední Evropy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek popisuje na základě kombinace kvantitativních a kvalitativních metod klastrové organizace kreativních průmyslů v zemích střední Evropy. Ty byly pro účely kapitoly vymezeny na základě jejich příslušnosti k zemím Visegrádské čtyřky. Výsledky analýzy ukazují na nerovnoměrné zastoupení kreativních klastrů, kdy tyto jsou přítomny pouze v Polsku a Maďarsku. Z prostorového hlediska byly odhaleny rozdíly mezi typem rozvoje klastrů a jejich příslušnosti ke kreativním odvětví a to z pohledu rozdělení metropolitní a periferní regiony. Z pohledu konceptu ?global pipelines? a ?absorption capacity? byly za nejúspěšnější klastry identifikovány multimediální klastry. Kreativní klastry vykazují specifika z pohledu jejich činnosti, kdy klíčovou roli sehrávajív edukaci freelancerů a zástupců mikrofirem. Za hlavní překážku svého rozvoje pak vidí především dopad finanční krize na ochotu platit příspěvky klastrové organizaci. Druhý důvod představuje konzervativnost orgánů veřejné správy, kdy tyto

  • Název v anglickém jazyce

    Creative Clusters in Central European Countries

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution identifies cluster organizations of creative industries in the countries of Central Europe, based on a combination of quantitative and qualitative methods. Cluster organizations were defined on the basis of their membership in the Visegrad Four. The results of the analysis highlight an uneven representation of creative clusters, as they are present only in Poland and Hungary. Differences between type of cluster development and their affilia t ion to creative industries were detected from the spatial point of view. Furthermore, it presents differences in terms of their distribution to metropolitan and peripheral regions. Multimed ia clusters were identified as the most successful regarding to the concepts of "global pipelines" and "absorption capacity". Creative clusters evince specifics in terms of their activities, which play key role in the education of freelancers and representatives of micro companies. The main obstacle for further development appears to be the imp

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Kreativní třída: talent vs.bohatství

  • ISBN

    978-80-87500-48-4

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    56-76

  • Počet stran knihy

    99

  • Název nakladatele

    VeRBuM

  • Místo vydání

    Zlín

  • Kód UT WoS kapitoly