Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití konceptu Customer relationship management a vliv jeho využívání na finanční výkonnost podniků v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43872351" target="_blank" >RIV/70883521:28120/14:43872351 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití konceptu Customer relationship management a vliv jeho využívání na finanční výkonnost podniků v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem článku je analyzovat využití konceptů Řízení vztahů se zákazníky (CRM) v českých podnicích a vlivu jeho využívání na finanční výkonnost podniků. Na FaME UTB ve Zlíně bylo provedeno rozsáhlé dotazníkové šetření (celkem 350 podniků v ČR), které odhalilo, že CRM je využíváno 26 % podniků, což je méně v porovnání s podobnými výzkumy provedenými v rozvinutých zemích. S využitím chí-kvadrátu nebyl prokázán vliv zaměření podniku, stáří podniku a velikosti podniku na využívání konceptu CRM. Taktéž bylo testováno, zda využívání CRM v podnikové praxi vede ke zvýšené finanční výkonnosti podniků. Jako indikátory finanční výkonnosti byly vybrány rentabilita vlastního kapitálu a rentabilita celkového kapitálu. Podniky využívající CRM dosáhly vyšší střední hodnotu rentabilit, ale rozdíly v dosažené výkonnosti nelze vzhledem k dosaženým výsledkům považovat za významné. Testování bylo provedeno s využitím Wilcoxonova testu. Dále bylo zjištěno, že ani vyšší spokojenost manažerů s využíváním konceptu CRM nemá vliv na finanční výkonnost podniků.

  • Název v anglickém jazyce

    Utilization of Customer Relationship Management (CRM) and the Effects of its use on the financial performance of companies in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The article aims to analyse the use of Customer Relationship Management (CRM) concept in Czech enterprises and the effect of its use on the financial performance of companies. An extensive questionnaire survey carried out by the Faculty of Management and Economics of TBU in Zlin (a total of 350 enterprises in the Czech Republic) revealed that the CRM is used by approximately 26 % of enterprises, which is less in comparison with similar studies conducted in developed countries. The use of the chi-square did not confirm the impact of company´s size, company´s specialization and company´s age on the implementation of CRM. It was also tested whether the utilization of CRM in corporate practice improves the financial performance of companies. As financial performance indicators were selected return on equity and return on assets. Although enterprises using the CRM are reaching higher mean profitability, the differences in the achieved performance can not be due to the results considered significant. The testing was carried out by using Wilcoxon test. Using the Wilcoxon test, it was found that neither the level of satisfaction with the implementation of CRM has any effect on the financial performance of companies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50206 - Finance

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0147" target="_blank" >EE2.3.20.0147: Rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu měření a řízení výkonnosti podniků, klastrů a regionů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia et Societas

  • ISSN

    1801-7118

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    145-157

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus