Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Entreprenurial Perception of SME Business Environment Quality in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F16%3A43874305" target="_blank" >RIV/70883521:28120/16:43874305 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Entreprenurial Perception of SME Business Environment Quality in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article defines and quantifies important factors of the quality of the business environment for small and medium-sized firms (SMEs) in the Czech Republic.To do so, itcompares the attitudes of entrepreneurs categorized by gender, education, age and firm size. A study of the business environment was conducted in 2015 from a sample of 1,141 respondents (the owners of companies), and the results were analyzed. It was found that only 10% of the entrepreneurs positively evaluated the applicable forms of state financial support. The study also demonstrated no statistically-significant response differences among the designated social groups. 64% of Czech entrepreneurs feel the support of their surroundings while doing business,45% think that SMEs have restricted access to external sources of financing, and over half note the intensive influence of market risk. It was also determined that there are statistically-significant differences in the pattern of responses between men and women and between micro-enterprises and small and medium-sized enterprises.

  • Název v anglickém jazyce

    The Entreprenurial Perception of SME Business Environment Quality in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This article defines and quantifies important factors of the quality of the business environment for small and medium-sized firms (SMEs) in the Czech Republic.To do so, itcompares the attitudes of entrepreneurs categorized by gender, education, age and firm size. A study of the business environment was conducted in 2015 from a sample of 1,141 respondents (the owners of companies), and the results were analyzed. It was found that only 10% of the entrepreneurs positively evaluated the applicable forms of state financial support. The study also demonstrated no statistically-significant response differences among the designated social groups. 64% of Czech entrepreneurs feel the support of their surroundings while doing business,45% think that SMEs have restricted access to external sources of financing, and over half note the intensive influence of market risk. It was also determined that there are statistically-significant differences in the pattern of responses between men and women and between micro-enterprises and small and medium-sized enterprises.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Competitiveness

  • ISSN

    1804-1728

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    66-78

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus