Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Combining Process Optimization Techniques and Maturity Models in Digital Marketing: Assessment of Opportunities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F16%3A43874314" target="_blank" >RIV/70883521:28120/16:43874314 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Combining Process Optimization Techniques and Maturity Models in Digital Marketing: Assessment of Opportunities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Optimization methodologies effectively decrease costs and improve effectiveness of marketing. Researchers have long attempted to develop frameworks to diagnose the state of marketing operations in companies based on maturity models. Literature provides evidence of about 100 maturity models. However, none of them focuses on Business-to-Business (B2B) digital marketing. The combination of maturity models and optimization methodologies haven't been deeply researched. This article explores possible ways for combining of the two approaches for a more efficient assessment and process improvement of marketing operations in B2B companies. A prototype of the digital marketing maturity model based on combination of existing maturity models descriptors, XEROX Lean Six Sigma, DMAIC, and DuPont Strategic Marketing process is being presented in the study. A combination of two approaches (maturity model and Lean Six Sigma methodology) is expected to provide companies with a roadmap for performance improvement in digital marketing operations. The paper proposes a tool, which can be used by company managers in order to fulfill process optimization and budget allocation in digital marketing

  • Název v anglickém jazyce

    Combining Process Optimization Techniques and Maturity Models in Digital Marketing: Assessment of Opportunities

  • Popis výsledku anglicky

    Optimization methodologies effectively decrease costs and improve effectiveness of marketing. Researchers have long attempted to develop frameworks to diagnose the state of marketing operations in companies based on maturity models. Literature provides evidence of about 100 maturity models. However, none of them focuses on Business-to-Business (B2B) digital marketing. The combination of maturity models and optimization methodologies haven't been deeply researched. This article explores possible ways for combining of the two approaches for a more efficient assessment and process improvement of marketing operations in B2B companies. A prototype of the digital marketing maturity model based on combination of existing maturity models descriptors, XEROX Lean Six Sigma, DMAIC, and DuPont Strategic Marketing process is being presented in the study. A combination of two approaches (maturity model and Lean Six Sigma methodology) is expected to provide companies with a roadmap for performance improvement in digital marketing operations. The paper proposes a tool, which can be used by company managers in order to fulfill process optimization and budget allocation in digital marketing

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 3rd International Conference on Finance and Economics

  • ISBN

    978-80-7454-598-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    49-63

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Ho Chi Minh City

  • Datum konání akce

    15. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku