Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Healthcare Quality Management in Great Britain and Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F16%3A43875444" target="_blank" >RIV/70883521:28120/16:43875444 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Healthcare Quality Management in Great Britain and Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Healthcare quality can be defined as the summary of the results achieved in prevention, diagnosis and treatment, based on findings of medical science and practice, or as the degree of excellence of provided care in relation to a contemporary level of knowledge and technological development and in compliance with economic possibilities. Research and monitoring the effectiveness of quality systems can be implemented in different ways: (1) measuring the quality system through the entire institution rating (self-assessment or accreditation), based on the assumption that the appropriate care is the result of well-organized processes and systematic quality assurance and improvement; (2) measuring critical points in the process of care - compliance of the specialists with recommended practices or professional standards; (3) measuring outcomes in relation to the benefit of patients, such as clinical outcomes, client satisfaction and perceived quality of life in connection with the results of provided care. The paper deals with monitoring the effectiveness of quality in health facilities based on customer satisfaction and compares patient satisfaction rating methodologies applied in the United Kingdom and the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    Healthcare Quality Management in Great Britain and Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Healthcare quality can be defined as the summary of the results achieved in prevention, diagnosis and treatment, based on findings of medical science and practice, or as the degree of excellence of provided care in relation to a contemporary level of knowledge and technological development and in compliance with economic possibilities. Research and monitoring the effectiveness of quality systems can be implemented in different ways: (1) measuring the quality system through the entire institution rating (self-assessment or accreditation), based on the assumption that the appropriate care is the result of well-organized processes and systematic quality assurance and improvement; (2) measuring critical points in the process of care - compliance of the specialists with recommended practices or professional standards; (3) measuring outcomes in relation to the benefit of patients, such as clinical outcomes, client satisfaction and perceived quality of life in connection with the results of provided care. The paper deals with monitoring the effectiveness of quality in health facilities based on customer satisfaction and compares patient satisfaction rating methodologies applied in the United Kingdom and the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economics and Sociology

  • ISSN

    2071-789X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2016, 9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    UA - Ukrajina

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    169-179

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus