Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching business process management: Improving the process of process modelling course

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F17%3A63516340" target="_blank" >RIV/70883521:28120/17:63516340 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5937/jaes15-12172" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5937/jaes15-12172</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5937/jaes15-12172" target="_blank" >10.5937/jaes15-12172</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching business process management: Improving the process of process modelling course

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Process approach is a part of many organizations&apos; management systems. Process oriented organizations focus on value added processes, their management, performance measurement, improvement and automation. However, in many higher education institutions is not process management implemented and its teaching does not always correspond with business needs and practice. This paper deals with the latter side of process management in higher education - course of process management held at Faculty of management and economics of Tomas Bata University in Zlín. The main purpose of the paper is to present the results of the research among Czech universities and their approach to BPM education and a case study of process management course and its improvement at Faculty of Management and Economics at Tomas Bata University in Zlín. To improve the course, the very aspects of process management such as customer focus or performance measurement were applied. The performed action research is then described in form of the case study.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching business process management: Improving the process of process modelling course

  • Popis výsledku anglicky

    Process approach is a part of many organizations&apos; management systems. Process oriented organizations focus on value added processes, their management, performance measurement, improvement and automation. However, in many higher education institutions is not process management implemented and its teaching does not always correspond with business needs and practice. This paper deals with the latter side of process management in higher education - course of process management held at Faculty of management and economics of Tomas Bata University in Zlín. The main purpose of the paper is to present the results of the research among Czech universities and their approach to BPM education and a case study of process management course and its improvement at Faculty of Management and Economics at Tomas Bata University in Zlín. To improve the course, the very aspects of process management such as customer focus or performance measurement were applied. The performed action research is then described in form of the case study.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Applied Engineering Science

  • ISSN

    1451-4117

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    RS - Srbská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    113-121

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85023160513