Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Market segment of families with children: A new stimulus for modern Czech spa industry?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F17%3A63517505" target="_blank" >RIV/70883521:28120/17:63517505 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/70883521:28160/17:63517505

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.14254/2071-8330.2017/10-2/12" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.14254/2071-8330.2017/10-2/12</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14254/2071-8330.2017/10-2/12" target="_blank" >10.14254/2071-8330.2017/10-2/12</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Market segment of families with children: A new stimulus for modern Czech spa industry?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with a comprehensive range of hotel services for families with children at spa facilities of the Czech Republic, in line with current trends and requirements of this market segment. The main goal of this paper is to determine the preferences, needs and requirements of families with children in terms of amenities and services offer at spa hotels designated specifically for this target group. The secondary goal is to determine the current state of hotel services and facilities of Czech First Class hotels, which are the holders of the Baby Friendly Certificate. Subsequently, service offerings of these spa hotels are compared with the existing range of services for families with children in the selected Czech spas. In conclusion, based on the information obtained from the analyses and marketing research, a solution of the services portfolio intended for the market segment of families with children is recommended here using marketing mix as applied to tourism.

  • Název v anglickém jazyce

    Market segment of families with children: A new stimulus for modern Czech spa industry?

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with a comprehensive range of hotel services for families with children at spa facilities of the Czech Republic, in line with current trends and requirements of this market segment. The main goal of this paper is to determine the preferences, needs and requirements of families with children in terms of amenities and services offer at spa hotels designated specifically for this target group. The secondary goal is to determine the current state of hotel services and facilities of Czech First Class hotels, which are the holders of the Baby Friendly Certificate. Subsequently, service offerings of these spa hotels are compared with the existing range of services for families with children in the selected Czech spas. In conclusion, based on the information obtained from the analyses and marketing research, a solution of the services portfolio intended for the market segment of families with children is recommended here using marketing mix as applied to tourism.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of International Studies

  • ISSN

    2071-8330

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    158-169

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85029956522