Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effect Of Website Design On Positive Electronic Word Of Mouth Intention. The Role Moderator Of Gender

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F17%3A63517666" target="_blank" >RIV/70883521:28120/17:63517666 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effect Of Website Design On Positive Electronic Word Of Mouth Intention. The Role Moderator Of Gender

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Electronic word of mouth (eWOM) communication has received considerable attention in marketing strategy because of its significant impact on behavioral consequences. In service marketing, numerous scholars and practitioners describe WOM as “a dominant force in the marketplace. Nevertheless, little effort has been given to integrate the effect of website design on eWOM intention. The objectives of this paper is to propose a framework to explain the influence of website design (aesthetics and usability) on eWOM intention via the applicability of the stimulus- organism- response model. Based on literature review and the framework used, an online questionnaire is developed and sent to more than 350 respondents in Taiwan. Then, SPSS and partial least square (PLS) will be use to analyze the collected data in further research. Lastly, the study concludes with a discussion of the expected findings and implications for both marketing theory and practice when using the proposed framework in this topic

  • Název v anglickém jazyce

    Effect Of Website Design On Positive Electronic Word Of Mouth Intention. The Role Moderator Of Gender

  • Popis výsledku anglicky

    Electronic word of mouth (eWOM) communication has received considerable attention in marketing strategy because of its significant impact on behavioral consequences. In service marketing, numerous scholars and practitioners describe WOM as “a dominant force in the marketplace. Nevertheless, little effort has been given to integrate the effect of website design on eWOM intention. The objectives of this paper is to propose a framework to explain the influence of website design (aesthetics and usability) on eWOM intention via the applicability of the stimulus- organism- response model. Based on literature review and the framework used, an online questionnaire is developed and sent to more than 350 respondents in Taiwan. Then, SPSS and partial least square (PLS) will be use to analyze the collected data in further research. Lastly, the study concludes with a discussion of the expected findings and implications for both marketing theory and practice when using the proposed framework in this topic

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DOKBAT 2017 - 13th Annual International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers

  • ISBN

    978-80-7454-654-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    264-272

  • Název nakladatele

    Fakulta managementu a ekonomiky, UTB ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    26. 4. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku