Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Významné atributy podnikatelské orientace v segmentu malých a středních podniků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F17%3A63518086" target="_blank" >RIV/70883521:28120/17:63518086 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Významné atributy podnikatelské orientace v segmentu malých a středních podniků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vzhledem k významu malých a středních podniků (MSP) pro českou ekonomiku a nedostatku poznatků o podnikatelské orientaci v podmínkách České republiky v tomto sektoru si tato vědecká publikace za hlavní cíl klade rozšířit a prohloubit současné vědecké poznání o podnikatelské orientaci v oblasti malých a středních podniků. Vzhledem k nesporně významnému podílu MSP na výkonnosti české ekonomiky měřené základním ukazateli HDP či zaměstnanosti patří prohloubení znalostí umožňujících hledat cesty možného zvýšení výkonnosti MSP cestou podnikatelsky orientovaného chování vykazujícího prvky inovativnosti, přiměřeného rizikového chování, proaktivního přístupu, agresivity vůči konkurenci či nezávislosti, mezi důležité oblasti jak teorie, tak také praktických přínosů pro podnikatelskou praxi. Významnou součástí monografie je prezentace výsledků výzkumu podnikatelského prostředí MSP v České republice realizovaného v roce 2015 se zaměřením vedle přístupu podnikatelů k riziku i na podnikatelskou orientaci z pohledu jednotlivých prvků a v dalším kroku ve vztahu k vybraným sociodemografickým faktorům (pohlaví a věk podnikatele, vzdělání podnikatele, velikost a věk podniku). Vzhledem k narůstajícímu podílu žen v podnikání mají výsledky našeho výzkumu zohledněním faktoru pohlaví vedle dalších zkoumaných informační význam pro zhodnocení a srovnání rozdílného přístupu obou pohlaví k hodnoceným prvkům podnikatelské orientace a mohou tak napomoci při hledání vhodných motivačních nástrojů např. pro větší iniciativu v oblasti inovací podnikatelských plánů, ať už ze strany státu (zejména Ministerstvo průmyslu a obchodu), tak ze strany různých zájmových seskupení, např. Asociace malých a středních podniků v ČR a živnostníků.

  • Název v anglickém jazyce

    Significant attributes of entrepreneurial orientation in the segment of small and medium-sized enterprises

  • Popis výsledku anglicky

    Due to the importance of small and medium-sized enterprises (SMEs) for Czech economy and due to the lack of knowledge of entrepreneurial orientation in SME sector in the Czech Republic, the main goal of this work is to broaden and deepen scientific knowledge in the field of EO of SMEs. SMEs play an important role in the social and economic system of EU countries as well as in the economy of the Czech Republic. In this context, it is essential to study possibilities of increasing their performance including business-oriented behaviour by using particular constructs of EO, such as innovativeness, risk taking, competitive aggressiveness, proactiveness and autonomy both for theory and practice. One of the important part of this work is the presentation of the results of the research of SME business environment in the Czech Republic realized in 2015 and aimed both at risk taking of entrepreneurs and entrepreneurial orientation (consisting of innovativeness, proactiveness, autonomy, risk taking and competitive aggressiveness) regarding the selected sociodemographic factors (gender, age and education of an entrepreneur, size and age of the business). Due to the increasing share of women in business, the results of this research are important for comparison and evaluation of different attitude of women and men to examined elements of entrepreneurial orientation and the findings can also be helpful for government or different institutions at searching suitable motivational tools, for example in the field of innovation of business plans.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7454-679-2

  • Počet stran knihy

    244

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Kód UT WoS knihy