Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using crowdsourcing to support civic engagement in strategic urban development planning: A case study of Ostrava, Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F18%3A63521182" target="_blank" >RIV/70883521:28120/18:63521182 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/joc.2018.02.06" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7441/joc.2018.02.06</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/joc.2018.02.06" target="_blank" >10.7441/joc.2018.02.06</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using crowdsourcing to support civic engagement in strategic urban development planning: A case study of Ostrava, Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Recently, advances in Information and Communication Technologies (ICTs) have provided opportunities for governments to deploy e-participation to actively engage citizens in public policy-making processes. As often noted, the development towards e-participation not only transforms the nature of government interactions with citizens but also affects the efficiency and effectiveness of public services and thus fosters competitiveness. Crowdsourcing is one mechanism of undertaking e-participation. It is a method for harnessing the collective intelligence of online communities to solve specific problems or produce goods, which has proved to be a successful supplemental public participation tool for city governance, as a way to engage citizens in the process of urban planning. This paper highlights how crowdsourcing can overcome the limitations in a traditional urban planning process. Using Ostrava, Czech Republic as a case study, this paper explores how city government engages citizens in creating the strategic urban development plan. The results show how crowdsourcing contributes to better civic engagement, improves citizens’ perceptions of their city, and thus helps to find ways to encourage the competitiveness of the city of Ostrava, which is facing the problem of depopulation.

  • Název v anglickém jazyce

    Using crowdsourcing to support civic engagement in strategic urban development planning: A case study of Ostrava, Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Recently, advances in Information and Communication Technologies (ICTs) have provided opportunities for governments to deploy e-participation to actively engage citizens in public policy-making processes. As often noted, the development towards e-participation not only transforms the nature of government interactions with citizens but also affects the efficiency and effectiveness of public services and thus fosters competitiveness. Crowdsourcing is one mechanism of undertaking e-participation. It is a method for harnessing the collective intelligence of online communities to solve specific problems or produce goods, which has proved to be a successful supplemental public participation tool for city governance, as a way to engage citizens in the process of urban planning. This paper highlights how crowdsourcing can overcome the limitations in a traditional urban planning process. Using Ostrava, Czech Republic as a case study, this paper explores how city government engages citizens in creating the strategic urban development plan. The results show how crowdsourcing contributes to better civic engagement, improves citizens’ perceptions of their city, and thus helps to find ways to encourage the competitiveness of the city of Ostrava, which is facing the problem of depopulation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Competitiveness

  • ISSN

    1804-171X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    85-103

  • Kód UT WoS článku

    000437712800006

  • EID výsledku v databázi Scopus