Role of Styles of Thinking on Perceived Price Fairness
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F18%3A63521208" target="_blank" >RIV/70883521:28120/18:63521208 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Role of Styles of Thinking on Perceived Price Fairness
Popis výsledku v původním jazyce
In recent years, there has been a lot of interest in styles of thinking (holistic versus analytic) as a driver of consumer behaviour. This research would extend the existing price fairness literature by incorporating cognitive factor i.e. styles of thinking, which is predicted to have significant influence on perceived price fairness. When exposed to negative and/or undesirable incident such as price increase, styles of thinking (holistic vs analytic) influences cognitive attribution. Moreover, this cognitive attribution would thereby influence price fairness perceptions. It is important for marketers and managers to understand the influence of cognitive thinking styles on perceived price fairness in order to maintain positive consumer’s perception of price, which can lead to positive outcomes and increase firms’ competitiveness.
Název v anglickém jazyce
Role of Styles of Thinking on Perceived Price Fairness
Popis výsledku anglicky
In recent years, there has been a lot of interest in styles of thinking (holistic versus analytic) as a driver of consumer behaviour. This research would extend the existing price fairness literature by incorporating cognitive factor i.e. styles of thinking, which is predicted to have significant influence on perceived price fairness. When exposed to negative and/or undesirable incident such as price increase, styles of thinking (holistic vs analytic) influences cognitive attribution. Moreover, this cognitive attribution would thereby influence price fairness perceptions. It is important for marketers and managers to understand the influence of cognitive thinking styles on perceived price fairness in order to maintain positive consumer’s perception of price, which can lead to positive outcomes and increase firms’ competitiveness.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Management 2018 Management and The World in Motion, Challenges, Opportunities and Threats
ISBN
978-80-8165-301-8
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
450-455
Název nakladatele
Prešovská univerzita v Prešove
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Starý Smokovec
Datum konání akce
26. 9. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—