Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Role of Styles of Thinking on Perceived Price Fairness

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F18%3A63521208" target="_blank" >RIV/70883521:28120/18:63521208 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Role of Styles of Thinking on Perceived Price Fairness

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In recent years, there has been a lot of interest in styles of thinking (holistic versus analytic) as a driver of consumer behaviour. This research would extend the existing price fairness literature by incorporating cognitive factor i.e. styles of thinking, which is predicted to have significant influence on perceived price fairness. When exposed to negative and/or undesirable incident such as price increase, styles of thinking (holistic vs analytic) influences cognitive attribution. Moreover, this cognitive attribution would thereby influence price fairness perceptions. It is important for marketers and managers to understand the influence of cognitive thinking styles on perceived price fairness in order to maintain positive consumer’s perception of price, which can lead to positive outcomes and increase firms’ competitiveness.

  • Název v anglickém jazyce

    Role of Styles of Thinking on Perceived Price Fairness

  • Popis výsledku anglicky

    In recent years, there has been a lot of interest in styles of thinking (holistic versus analytic) as a driver of consumer behaviour. This research would extend the existing price fairness literature by incorporating cognitive factor i.e. styles of thinking, which is predicted to have significant influence on perceived price fairness. When exposed to negative and/or undesirable incident such as price increase, styles of thinking (holistic vs analytic) influences cognitive attribution. Moreover, this cognitive attribution would thereby influence price fairness perceptions. It is important for marketers and managers to understand the influence of cognitive thinking styles on perceived price fairness in order to maintain positive consumer’s perception of price, which can lead to positive outcomes and increase firms’ competitiveness.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Management 2018 Management and The World in Motion, Challenges, Opportunities and Threats

  • ISBN

    978-80-8165-301-8

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    450-455

  • Název nakladatele

    Prešovská univerzita v Prešove

  • Místo vydání

    Prešov

  • Místo konání akce

    Starý Smokovec

  • Datum konání akce

    26. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku