Predicting overall Staffs’ Creativity and Innovative Work Behavior in Banking
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F19%3A63522257" target="_blank" >RIV/70883521:28120/19:63522257 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://content.sciendo.com/view/journals/mmcks/14/2/article-p188.xml" target="_blank" >https://content.sciendo.com/view/journals/mmcks/14/2/article-p188.xml</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/mmcks-2019-0013" target="_blank" >10.2478/mmcks-2019-0013</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Predicting overall Staffs’ Creativity and Innovative Work Behavior in Banking
Popis výsledku v původním jazyce
This study focuses on the impact of empowering leadership and challenges work environment on both sale employee’s creativity and innovative work behavior in the Vietnamese banking industry. An empirical test, a structural equation model comprising a sample of 319 sale employees in 15 banks, indicates a strong relationship between sales staff creativity and innovative work behavior. Moreover, the findings indicate that both an empowering leadership and a challenging work environment can trigger sale employees’ creativity. Finally, innovative work behavior has a positive impact on innovative output. In general, this study contributes with some suggestions for bank managers to identify appropriate methods in order to stimulate the creativity and innovative work behavior of employees with the objective of achieving strong and sustainable business performance.
Název v anglickém jazyce
Predicting overall Staffs’ Creativity and Innovative Work Behavior in Banking
Popis výsledku anglicky
This study focuses on the impact of empowering leadership and challenges work environment on both sale employee’s creativity and innovative work behavior in the Vietnamese banking industry. An empirical test, a structural equation model comprising a sample of 319 sale employees in 15 banks, indicates a strong relationship between sales staff creativity and innovative work behavior. Moreover, the findings indicate that both an empowering leadership and a challenging work environment can trigger sale employees’ creativity. Finally, innovative work behavior has a positive impact on innovative output. In general, this study contributes with some suggestions for bank managers to identify appropriate methods in order to stimulate the creativity and innovative work behavior of employees with the objective of achieving strong and sustainable business performance.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Management and Marketing
ISSN
1842-0206
e-ISSN
—
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
RO - Rumunsko
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
188-202
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85068747971