Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The impact of social media on consumer-brand loyalty: A mediating role of online based-brand community

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F19%3A63522684" target="_blank" >RIV/70883521:28120/19:63522684 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.cogentoa.com/article/10.1080/23311975.2019.1673640" target="_blank" >https://www.cogentoa.com/article/10.1080/23311975.2019.1673640</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/23311975.2019.1673640" target="_blank" >10.1080/23311975.2019.1673640</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The impact of social media on consumer-brand loyalty: A mediating role of online based-brand community

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper aims at examining the mediating role of online based-brand community (OBBC) through social media platforms (SMP) given the interplay of consumers’ purchasing attitude in a virtual space. To do this, an online survey was used to gauge the views of online consumers so as to establish the relationship between social media usage and consumer-brand loyalty (CBL) via the online based-brand community. A total of 122 social media users affiliated to at least one online brand community took part in the survey. The findings generated through the partial least square and structural equation modelling (PLS-SEM) showed that OBBC on the social media platform positively initiates consumer-brand engagement and user-brand relationship. While SMP indirectly stimulates consumer-brand promise and trust (CBPT), towards CBL via OBBC. For the purpose of brand management and the firm’s profitability, this paper offered a conceptual model that depicts a connection between SMP and CBL. The managerial implication of this research was to help practitioners and industry players to harness the usefulness of social media platform in their quest to increase market share in the medium to long-term goals.

  • Název v anglickém jazyce

    The impact of social media on consumer-brand loyalty: A mediating role of online based-brand community

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims at examining the mediating role of online based-brand community (OBBC) through social media platforms (SMP) given the interplay of consumers’ purchasing attitude in a virtual space. To do this, an online survey was used to gauge the views of online consumers so as to establish the relationship between social media usage and consumer-brand loyalty (CBL) via the online based-brand community. A total of 122 social media users affiliated to at least one online brand community took part in the survey. The findings generated through the partial least square and structural equation modelling (PLS-SEM) showed that OBBC on the social media platform positively initiates consumer-brand engagement and user-brand relationship. While SMP indirectly stimulates consumer-brand promise and trust (CBPT), towards CBL via OBBC. For the purpose of brand management and the firm’s profitability, this paper offered a conceptual model that depicts a connection between SMP and CBL. The managerial implication of this research was to help practitioners and industry players to harness the usefulness of social media platform in their quest to increase market share in the medium to long-term goals.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cogent Business and Management

  • ISSN

    2331-1975

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    1-19

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85073524236