Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The creative industry as a factor in the development of the economy: Dissemination of european experience in the countries with economies in transition

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F19%3A63523273" target="_blank" >RIV/70883521:28120/19:63523273 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.vgtu.lt/index.php/CS/article/view/7453" target="_blank" >https://journals.vgtu.lt/index.php/CS/article/view/7453</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3846/cs.2019.7453" target="_blank" >10.3846/cs.2019.7453</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The creative industry as a factor in the development of the economy: Dissemination of european experience in the countries with economies in transition

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this article is to determine the possibility of using the experience of European countries in the development of the creative industry as a driving force for economic growth for the economies in transition. The authors studied the concept of the creative industry, existing models of classification of sub-sectors of the creative economy. The article analyses data on the world trends in the development of the creative industry and features of these processes in the economies in transition. Based on the results obtained, the key triggers that should be influenced by government regulation in economies in transition are: ensuring access to finance, ensuring an effective system of education at all levels to ensure the availability of skilled labour and literacy consumers of creative products, availability of high-quality infrastructure and regulatory system. Proceeding from this, recommendations for the development of creative industry in the economies in transition structured in terms of the key stakeholders: government, local government (regions and cities), higher educational institutions, creative industry, and other business representatives. © 2019 The Author(s).

  • Název v anglickém jazyce

    The creative industry as a factor in the development of the economy: Dissemination of european experience in the countries with economies in transition

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this article is to determine the possibility of using the experience of European countries in the development of the creative industry as a driving force for economic growth for the economies in transition. The authors studied the concept of the creative industry, existing models of classification of sub-sectors of the creative economy. The article analyses data on the world trends in the development of the creative industry and features of these processes in the economies in transition. Based on the results obtained, the key triggers that should be influenced by government regulation in economies in transition are: ensuring access to finance, ensuring an effective system of education at all levels to ensure the availability of skilled labour and literacy consumers of creative products, availability of high-quality infrastructure and regulatory system. Proceeding from this, recommendations for the development of creative industry in the economies in transition structured in terms of the key stakeholders: government, local government (regions and cities), higher educational institutions, creative industry, and other business representatives. © 2019 The Author(s).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Creativity Studies

  • ISSN

    2345-0479

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    75-101

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85066120566