Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CUSTOMER SATISFACTION & ENGAGEMENT BEHAVIORS TOWARDS THE ROOM RATE STRATEGY OF LUXURY HOTELS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F19%3A63523793" target="_blank" >RIV/70883521:28120/19:63523793 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://thm.fthm.hr/current-issue/send/56-vol25no2/786-customer-satisfaction-engagement-behaviors-towards-the-room-rate-strategy-of-luxury-hotels" target="_blank" >https://thm.fthm.hr/current-issue/send/56-vol25no2/786-customer-satisfaction-engagement-behaviors-towards-the-room-rate-strategy-of-luxury-hotels</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.20867/thm.25.2.7" target="_blank" >10.20867/thm.25.2.7</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CUSTOMER SATISFACTION & ENGAGEMENT BEHAVIORS TOWARDS THE ROOM RATE STRATEGY OF LUXURY HOTELS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Purpose – This study investigates the attributes that impact hotel users’ experiences, satisfaction levels, and engagement behaviors through dimensions of the room rate strategy in the context of luxury hotels in Vietnam tourism market. Design/methodology/approach – A questionnaire was prepared, drawing from the scales in literature. A PLS-SEM tool was used to measure and test research hypotheses from the data set of 319 completed surveys in the online and offline form. Findings – The results indicate that higher the service quality towards dynamic hotel room rates, higher are customer satisfaction and engagement behaviors (CEBs). The significant perception of hotel users is mostly caused by “price fairness,” and it in turns, influences customer satisfaction levels. In particular, customer satisfaction serves as a partial mediation on customers’ perception of the hotel room rate strategy when service quality and CEBs are perceived. Originality – Understanding the variables that predict room rate strategy proposes suggestions for practitioners and hospitality researchers. This study empirically examines the extent to which factors discussed may influence the hotel room

  • Název v anglickém jazyce

    CUSTOMER SATISFACTION & ENGAGEMENT BEHAVIORS TOWARDS THE ROOM RATE STRATEGY OF LUXURY HOTELS

  • Popis výsledku anglicky

    Purpose – This study investigates the attributes that impact hotel users’ experiences, satisfaction levels, and engagement behaviors through dimensions of the room rate strategy in the context of luxury hotels in Vietnam tourism market. Design/methodology/approach – A questionnaire was prepared, drawing from the scales in literature. A PLS-SEM tool was used to measure and test research hypotheses from the data set of 319 completed surveys in the online and offline form. Findings – The results indicate that higher the service quality towards dynamic hotel room rates, higher are customer satisfaction and engagement behaviors (CEBs). The significant perception of hotel users is mostly caused by “price fairness,” and it in turns, influences customer satisfaction levels. In particular, customer satisfaction serves as a partial mediation on customers’ perception of the hotel room rate strategy when service quality and CEBs are perceived. Originality – Understanding the variables that predict room rate strategy proposes suggestions for practitioners and hospitality researchers. This study empirically examines the extent to which factors discussed may influence the hotel room

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Tourism and Hospitality Management

  • ISSN

    1330-7533

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    403-420

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85076489760