Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Carbon Taxes and the Composition of New Passenger Car Sales in Europe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F20%3A63525337" target="_blank" >RIV/70883521:28120/20:63525337 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/1996-1073/13/18/4631" target="_blank" >https://www.mdpi.com/1996-1073/13/18/4631</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/en13184631" target="_blank" >10.3390/en13184631</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Carbon Taxes and the Composition of New Passenger Car Sales in Europe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper examines the effectiveness of implementing carbon taxes to reduce carbon dioxide emissions from transport. Using the system Generalized Method of Moments estimator, we utilize cross-country analysis for the first time to study the impact of carbon taxes on the composition of petrol versus diesel passenger cars sold in 17 countries over the period 2013–2017. The results suggest that increasing carbon taxes affects consumer behavior, causing a significant shift from petrol to diesel fuel vehicles, controlling for factors such as the price of passenger cars, fuel price, interest rates, income level, population density, inflation, and vehicle stock.

  • Název v anglickém jazyce

    Carbon Taxes and the Composition of New Passenger Car Sales in Europe

  • Popis výsledku anglicky

    This paper examines the effectiveness of implementing carbon taxes to reduce carbon dioxide emissions from transport. Using the system Generalized Method of Moments estimator, we utilize cross-country analysis for the first time to study the impact of carbon taxes on the composition of petrol versus diesel passenger cars sold in 17 countries over the period 2013–2017. The results suggest that increasing carbon taxes affects consumer behavior, causing a significant shift from petrol to diesel fuel vehicles, controlling for factors such as the price of passenger cars, fuel price, interest rates, income level, population density, inflation, and vehicle stock.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50206 - Finance

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ENERGIES

  • ISSN

    1996-1073

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    18

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    1-15

  • Kód UT WoS článku

    000580704200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85090940844