Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Corporate social responsibility and sustainability issues of small and medium-sized enterprises

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F20%3A63525610" target="_blank" >RIV/70883521:28120/20:63525610 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/70883521:28120/21:63525610

  • Výsledek na webu

    <a href="https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/csr.2083" target="_blank" >https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/csr.2083</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1002/csr.2083" target="_blank" >10.1002/csr.2083</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Corporate social responsibility and sustainability issues of small and medium-sized enterprises

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Corporate social responsibility (CSR) presents a valuable tool of a better management of enterprises for the benefit of the whole society. Small- and medium-sized enterprises (SMEs) have been facing this challenge for a shorter time than large enterprises. The aim of the article is to evaluate the impact of the CSR indicators on the sustainability of SMEs in Central European (CE) countries. Factors of the sustainability of SMEs are innovative ways to win new markets and retain existing customers, the innovation of our products and services, and lower probability of SMEs&apos; bankruptcy. Linear regression analysis was applied to verify causal relationships. The sample size was constructed of 1,585 SMEs on basis of the questionnaire&apos;s answers. The results show that the knowledge of the CSR concept and its assertion in business is the most important CSR indicator with a positive impact on each factor of SMEs&apos; sustainability.

  • Název v anglickém jazyce

    Corporate social responsibility and sustainability issues of small and medium-sized enterprises

  • Popis výsledku anglicky

    Corporate social responsibility (CSR) presents a valuable tool of a better management of enterprises for the benefit of the whole society. Small- and medium-sized enterprises (SMEs) have been facing this challenge for a shorter time than large enterprises. The aim of the article is to evaluate the impact of the CSR indicators on the sustainability of SMEs in Central European (CE) countries. Factors of the sustainability of SMEs are innovative ways to win new markets and retain existing customers, the innovation of our products and services, and lower probability of SMEs&apos; bankruptcy. Linear regression analysis was applied to verify causal relationships. The sample size was constructed of 1,585 SMEs on basis of the questionnaire&apos;s answers. The results show that the knowledge of the CSR concept and its assertion in business is the most important CSR indicator with a positive impact on each factor of SMEs&apos; sustainability.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Corporate Social Responsibility and Environmental Management

  • ISSN

    1535-3966

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Kód UT WoS článku

    000589057700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85096684123