Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

KEY OPERATIONAL FACTORS FOR CUSTOMER RETENTION AT SUPERMARKETS IN VIETNAM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F20%3A63526007" target="_blank" >RIV/70883521:28120/20:63526007 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/45995" target="_blank" >https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/45995</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    KEY OPERATIONAL FACTORS FOR CUSTOMER RETENTION AT SUPERMARKETS IN VIETNAM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the technology revolution era and the emerging competitive market of Vietnam, Customer retention has become a critical issue for retailers’ survival and development while supermarket shopping frequency has decreased in recent years. For this study, the Descriptive Research, through In-depth interview and Questionnaire, is employed to observe the shopping frequency, attitudes, beliefs, prejudices, preferences, motives, opinions of shoppers for the key operational factors (including People, Products, Premises, Price, Stock, Systems, and Services) and Customer retention at Supermarkets in the context that other types of physical stores (e.g. convenience stores, mini-marts) and Online-retailers have been becoming their critical competitors. Furthermore, Correlation and Linear Regression analysis will be associated to examine the relationships and impacts of these seven factors on Customer retention in the form of Retail operations framework. Expectedly, the research findings may be considered as supplements for the previous concepts as well as considered as new component(s) of Operational Management Models used in retailing.

  • Název v anglickém jazyce

    KEY OPERATIONAL FACTORS FOR CUSTOMER RETENTION AT SUPERMARKETS IN VIETNAM

  • Popis výsledku anglicky

    In the technology revolution era and the emerging competitive market of Vietnam, Customer retention has become a critical issue for retailers’ survival and development while supermarket shopping frequency has decreased in recent years. For this study, the Descriptive Research, through In-depth interview and Questionnaire, is employed to observe the shopping frequency, attitudes, beliefs, prejudices, preferences, motives, opinions of shoppers for the key operational factors (including People, Products, Premises, Price, Stock, Systems, and Services) and Customer retention at Supermarkets in the context that other types of physical stores (e.g. convenience stores, mini-marts) and Online-retailers have been becoming their critical competitors. Furthermore, Correlation and Linear Regression analysis will be associated to examine the relationships and impacts of these seven factors on Customer retention in the form of Retail operations framework. Expectedly, the research findings may be considered as supplements for the previous concepts as well as considered as new component(s) of Operational Management Models used in retailing.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 6th International Conference on Finance and Economics

  • ISBN

  • ISSN

    2571-4287

  • e-ISSN

    2695-1215

  • Počet stran výsledku

    29

  • Strana od-do

    112-140

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Ho Chi Minh City

  • Datum konání akce

    18. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku