Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Current issues of personal data privacy in marketing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F20%3A63526084" target="_blank" >RIV/70883521:28120/20:63526084 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://aak.slu.cz/pdfs/aak/2020/02/01.pdf" target="_blank" >https://aak.slu.cz/pdfs/aak/2020/02/01.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.25142/aak.2020.006" target="_blank" >10.25142/aak.2020.006</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Current issues of personal data privacy in marketing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Data privacy is a current issue that must be addressed by all entities when handling personal data. Although the General Data Protection Regulation (GDPR) has been effective for more than two years, it still poses challenges to businesses, especially small and medium-sized enterprises (SMEs). The aim of the paper was therefore to find out what SMEs in the Czech Republic in terms of their running consider and perceive as contemporary data privacy issues in marketing and why, because marketing is one of the areas that have been fundamentally affected by GDPR. The particular objective of this contribution was to introduce brief conclusions of the focus group with the managers of marketing activities, employees in charge of marketing issues and GDPR, or owners of SMEs. This focus group was the second in a row and its aiming corresponded to the declared goal of the paper. The chosen research method represents a necessary and important pre-research phase for the future planned qualitative and quantitative research. The main findings and conclusions showed that the issue of GDPR and the related necessity to ensure the protection of customers´ personal data is a topic that still actively employs business entities and presents persistent challenges for them.

  • Název v anglickém jazyce

    Current issues of personal data privacy in marketing

  • Popis výsledku anglicky

    Data privacy is a current issue that must be addressed by all entities when handling personal data. Although the General Data Protection Regulation (GDPR) has been effective for more than two years, it still poses challenges to businesses, especially small and medium-sized enterprises (SMEs). The aim of the paper was therefore to find out what SMEs in the Czech Republic in terms of their running consider and perceive as contemporary data privacy issues in marketing and why, because marketing is one of the areas that have been fundamentally affected by GDPR. The particular objective of this contribution was to introduce brief conclusions of the focus group with the managers of marketing activities, employees in charge of marketing issues and GDPR, or owners of SMEs. This focus group was the second in a row and its aiming corresponded to the declared goal of the paper. The chosen research method represents a necessary and important pre-research phase for the future planned qualitative and quantitative research. The main findings and conclusions showed that the issue of GDPR and the related necessity to ensure the protection of customers´ personal data is a topic that still actively employs business entities and presents persistent challenges for them.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta academica karviniensia

  • ISSN

    1212-415X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2020

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    5-20

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus