Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The relationship between market share price of companies in creative industry of Vietnam and (ROA, ROE, ROIC, and EPS)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F20%3A63526380" target="_blank" >RIV/70883521:28120/20:63526380 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The relationship between market share price of companies in creative industry of Vietnam and (ROA, ROE, ROIC, and EPS)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper’s purpose focuses on the issues of stock price are affected by ROA, ROE, ROIC, and EPS to determine the relationship between the market share price and (ROA, ROE, ROIC, and EPS) of creative industry companies in Vietnam’s stock market. Therefore, this study uses a quantitative approach to collect and survey data related to fifty companies between 2016 and 2018 that are trading on Ho Chi Minh City Stock Exchange, Hanoi Stock Exchange, and Over the counter market. Data is collected by sectors that belong to the creative industry including new media, publishing and printed media, design, and creative services. Furthermore, this paper conducts an empirical study by using a multivariate linear regression model based on the pooled least squares (POLS), fixed effect model (FEM), and random effect model (REM) to explore the effect of (ROA, ROE, ROIC, and EPS) on the market share price of creative companies.

  • Název v anglickém jazyce

    The relationship between market share price of companies in creative industry of Vietnam and (ROA, ROE, ROIC, and EPS)

  • Popis výsledku anglicky

    The paper’s purpose focuses on the issues of stock price are affected by ROA, ROE, ROIC, and EPS to determine the relationship between the market share price and (ROA, ROE, ROIC, and EPS) of creative industry companies in Vietnam’s stock market. Therefore, this study uses a quantitative approach to collect and survey data related to fifty companies between 2016 and 2018 that are trading on Ho Chi Minh City Stock Exchange, Hanoi Stock Exchange, and Over the counter market. Data is collected by sectors that belong to the creative industry including new media, publishing and printed media, design, and creative services. Furthermore, this paper conducts an empirical study by using a multivariate linear regression model based on the pooled least squares (POLS), fixed effect model (FEM), and random effect model (REM) to explore the effect of (ROA, ROE, ROIC, and EPS) on the market share price of creative companies.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CONFERENCE PROCEEDINGS INTERNATIONAL CONFERENCE ON BUSINESS AND FINANCE 2020

  • ISBN

    978-604-3-01028-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    1-25

  • Název nakladatele

    Nhà xuất bản Lao động

  • Místo vydání

    Ho Chi Minh City

  • Místo konání akce

    Ho Chi Minh City

  • Datum konání akce

    27. 8. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku