Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Big data management capabilities in the hospitality sector: Service innovation and customer generated online quality ratings

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F21%3A63527059" target="_blank" >RIV/70883521:28120/21:63527059 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S074756322100100X?via%3Dihub" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S074756322100100X?via%3Dihub</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.chb.2021.106777" target="_blank" >10.1016/j.chb.2021.106777</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Big data management capabilities in the hospitality sector: Service innovation and customer generated online quality ratings

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Despite the wide usage of big data in tourism and the hospitality sector, little research has been done to un derstand the role of organizations’ capability of managing big data in value creation. This study bridges this gap by investigating how big data management capabilities lead to service innovation and high online quality ratings. Instead of treating big data management as a whole, we access big data management capabilities at the strategic and operational level. Using a sample of 202 hotels in Pakistan, we collected the primary data for big data capabilities, knowledge creation and service innovation; the secondary data about quality rating were collected from Booking.com. Structural equation modelling through SmartPLS was used for data analysis. The results indicated that big data management capabilities lead to high online quality ratings through the mediation of knowledge creation and service innovation. We contribute to the current literature by empirically testing how strategic level big data capabilities enable the firm to add value in innovativeness and positive online quality ratings through acquiring, contextualizing, experimenting and applying big data.

  • Název v anglickém jazyce

    Big data management capabilities in the hospitality sector: Service innovation and customer generated online quality ratings

  • Popis výsledku anglicky

    Despite the wide usage of big data in tourism and the hospitality sector, little research has been done to un derstand the role of organizations’ capability of managing big data in value creation. This study bridges this gap by investigating how big data management capabilities lead to service innovation and high online quality ratings. Instead of treating big data management as a whole, we access big data management capabilities at the strategic and operational level. Using a sample of 202 hotels in Pakistan, we collected the primary data for big data capabilities, knowledge creation and service innovation; the secondary data about quality rating were collected from Booking.com. Structural equation modelling through SmartPLS was used for data analysis. The results indicated that big data management capabilities lead to high online quality ratings through the mediation of knowledge creation and service innovation. We contribute to the current literature by empirically testing how strategic level big data capabilities enable the firm to add value in innovativeness and positive online quality ratings through acquiring, contextualizing, experimenting and applying big data.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Computers in Human Behavior

  • ISSN

    0747-5632

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    121

  • Číslo periodika v rámci svazku

    106777

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    1-14

  • Kód UT WoS článku

    000651382100011

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85102810733