Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Service Innovative Behavior in the Aviation Industry: An Empirical Study of the Contribution of Perceived Organizational Support

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F21%3A63528838" target="_blank" >RIV/70883521:28120/21:63528838 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ajmi.stamford.edu/index.php/ajmi/article/view/205" target="_blank" >https://ajmi.stamford.edu/index.php/ajmi/article/view/205</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14456/ajmi.2021.5" target="_blank" >10.14456/ajmi.2021.5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Service Innovative Behavior in the Aviation Industry: An Empirical Study of the Contribution of Perceived Organizational Support

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research study aims to investigate the extent to which perceived organizational support shapes extra-role behaviors in performing daily tasks in the airline industry. Unlike most previous studies on this topic, which mainly focus on the organizational level, the focus in this study is on the individual level. To test the hypothesis, a questionnaire, surveyed 233 flight attendants from several Vietnamese airlines. Data was analyzed by employing structural equation model. The findings indicate that flight attendants’ perceived organizational support enhances work engagement and that both have a significant positive significant effect on affective commitment. It was also found that affective commitment engenders innovative behaviors in terms of service quality. Moreover, perceived organizational support has a direct effect on service innovative behavior support. The empirical results and the managerial implications discussed contribute to the literature on flight attendant behavior.

  • Název v anglickém jazyce

    Service Innovative Behavior in the Aviation Industry: An Empirical Study of the Contribution of Perceived Organizational Support

  • Popis výsledku anglicky

    This research study aims to investigate the extent to which perceived organizational support shapes extra-role behaviors in performing daily tasks in the airline industry. Unlike most previous studies on this topic, which mainly focus on the organizational level, the focus in this study is on the individual level. To test the hypothesis, a questionnaire, surveyed 233 flight attendants from several Vietnamese airlines. Data was analyzed by employing structural equation model. The findings indicate that flight attendants’ perceived organizational support enhances work engagement and that both have a significant positive significant effect on affective commitment. It was also found that affective commitment engenders innovative behaviors in terms of service quality. Moreover, perceived organizational support has a direct effect on service innovative behavior support. The empirical results and the managerial implications discussed contribute to the literature on flight attendant behavior.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ASEAN Journal of Management &amp; Innovation

  • ISSN

    2351-0307

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    TH - Thajské království

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    75-86

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus