Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Impact of Social Media on Small and Medium Enterprises (SMEs) in the Service-Based Organizations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F21%3A63529678" target="_blank" >RIV/70883521:28120/21:63529678 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://books.google.cz/books?id=zCo4EAAAQBAJ&pg=PA16&dq=The+Impact+of+Social+Media+on+Small+and+Medium+Enterprises+(SMEs)+in+the+Service-Based+Organizations&hl=sk&sa=X&ved=2ahUKEwjn4_3myP32AhWY76QKHTHZAJUQ6AF6BAgJEAI#v=onepage&q=The%20Impact%20of%20Social%20Media%20on%20Small%20and%20Medium%20Enterprises%20(SMEs)%20in%20the%20Service-Based%20Organizations&f=false" target="_blank" >https://books.google.cz/books?id=zCo4EAAAQBAJ&pg=PA16&dq=The+Impact+of+Social+Media+on+Small+and+Medium+Enterprises+(SMEs)+in+the+Service-Based+Organizations&hl=sk&sa=X&ved=2ahUKEwjn4_3myP32AhWY76QKHTHZAJUQ6AF6BAgJEAI#v=onepage&q=The%20Impact%20of%20Social%20Media%20on%20Small%20and%20Medium%20Enterprises%20(SMEs)%20in%20the%20Service-Based%20Organizations&f=false</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.34190/ESM.21.004" target="_blank" >10.34190/ESM.21.004</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Impact of Social Media on Small and Medium Enterprises (SMEs) in the Service-Based Organizations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social media has been an instrumental tool that Small and Medium Enterprises(SMEs) can benefit from integrating it&apos;s into their marketing systems towards their growth and development. The study revealed that SMEs are in the right direction by adopting social media as a game-changer towards their growth and development. Small and medium enterprises would enjoy possible benefits like an increase in customer base, market value, a modern tool for communication, and an increase in profitability. The researchers adopted the quantitative approach towards this study objective. Questionnaires distributed were therefore answered by the managerial staff of service-based organizations in the insurance industry. Out of the 135 questionnaires distributed, 105 returned were dully filled correctly for the data analysis. The approach of PLS-SEM software was used in analyzing the data to established the meaningful results of the findings. The findings of the study are beneficial to practitioners to reflects on their marketing strategies and also contribute to the academic field.

  • Název v anglickém jazyce

    The Impact of Social Media on Small and Medium Enterprises (SMEs) in the Service-Based Organizations

  • Popis výsledku anglicky

    Social media has been an instrumental tool that Small and Medium Enterprises(SMEs) can benefit from integrating it&apos;s into their marketing systems towards their growth and development. The study revealed that SMEs are in the right direction by adopting social media as a game-changer towards their growth and development. Small and medium enterprises would enjoy possible benefits like an increase in customer base, market value, a modern tool for communication, and an increase in profitability. The researchers adopted the quantitative approach towards this study objective. Questionnaires distributed were therefore answered by the managerial staff of service-based organizations in the insurance industry. Out of the 135 questionnaires distributed, 105 returned were dully filled correctly for the data analysis. The approach of PLS-SEM software was used in analyzing the data to established the meaningful results of the findings. The findings of the study are beneficial to practitioners to reflects on their marketing strategies and also contribute to the academic field.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ECSM 2021- Proceedings of the 8th European Conference on Social Media

  • ISBN

    978-1-912764-63-1

  • ISSN

    2055-7213

  • e-ISSN

    2055-7221

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    16-23

  • Název nakladatele

    Academic Conferences and Publishing International Limited

  • Místo vydání

    Reading

  • Místo konání akce

    Larnaca

  • Datum konání akce

    1. 7. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku